ابتکار عازم پاریس شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۰۸:۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۱۵۳۴۸
ابتکار عازم پاریس شد
معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه برای حضور در نشست مشورتی وزاری محیط زیست در زمینه تغییرات آب و هوا امروز دوشنبه 15 شهریور ماه به پاریس سفر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، مجید شفیع پور رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نزدیک شدن تاریخ تدوین توافقنامه جدید در دسامبر 2015 و ریاست و میزبانی کشور فرانسه برای برگزاری بیست و یکمین نشست متعاهدان کنوانسیون (COP21)، افزود: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مقام ریاست برگزاری بیست و یکمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون، اقدام به برگزاری نشست های هماهنگی - مشورتی در سطح وزرای محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون برای حصول به نتیجه متوازن و متعادل قبل از برگزاری COP21 کرده است.

وی ادامه داد : وزیر امور خارجه فرانسه از معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست رسمآ برای شرکت در نشست وزاری محیط زیست و تغییرات آب و هوا که از تاریخ 6 الی 7 سپتامبر سال جاری (15 و 16 شهریور) در شهر پاریس- فرانسه برگزار می‌گردد، دعوت کرده است.

بنابر این گزارش، این نشست مشورتی با حضور 60 هیآت از کشورهای مختلف جهان در پاریس برگزار می شود که 40هیآت از هیآتهای مشارکت کننده در سطح وزیر در این اجلاس حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به نمایندگی از کشورهای منطقه و یکی از اعضای گروه مذاکراتی "کشورهای همفکر" (متشکل از 28 کشور در حال توسعه مانند، هند، چین، عربستان، آراژانتین و....)، در این اجلاس مشارکت دارد. اجلاس مذکور 15 شهریور ماه در پاریس ساعت 14 با سخنرانی وزیرخارجه فرانسه و وزیر خارجه پرو افتتاح شد.

این گزارش می افزاید، در حاشیه این نشست قرار است رییس سازمان حفاظت محیط زیست  با برخی از وزرای خارجه و وزرای محیط زیست کشورها دیدار داشته باشد که دیدار با وزیرخارجه فرانسه و وزیرمحیط زیست فرانسه از نمونه این دیدار های تنظیم شده است.

گفتنی است ، این نشست دارای دو کارگروه تخصصی در سطح وزرا خواهد بود که روی موضوعات  سازگاری با تغییرات آب وهوایی، منابع مالی، توسعه و انتقال فن آوری، ظرفیت سازی، شفافیت در عملکرد تمرکز دارند و قرار است روز دوشنبه ساعت 18 خاتمه یابد.

http://www.doe.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=1a357a2c-1807-46c7-b74d-730ea4581202

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز