رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر:

وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۰:۴۹:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۹۶۰
وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است، گفت: در ابلاغ اساسنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران انحراف وجود دارد و باید شهردار تهران نسبت به آن پاسخ دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحمت اله حافظی در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور با اشاره به ریزش آب در تونل توحید، اظهار کرد: نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت. بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمان طراحی و اجرای این تونل با استناد به اینکه در خشکسالی هستیم و سطح آبهای زیرزمینی بسیار پایین است، لایه ایزولاسیون تونل از دستور خارج می شود غافل از اینکه آبهای سطحی مانند نزولات آسمانی، چاه های فاضلاب جذبی منطقه و ترکیدگی لوله های آب شهری هم می تواند تهدید های جدی باشد.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که حتی با ترکیدن یک لوله چند اینچی نه تنها تردد شهروندان با مشکل مواجه شده بلکه با خردگی بتن توسط املاح موجود در فاضلاب، عمر تونل تهدید شده و تونل دچار آب ریزش و نشت می شود. این موضوع موجب وهن نظام مهندسی کشور شده و به حیثیت نظام مدیریت شهری نیز آسیب رسانده است از این رو به استناد به این مطالب خواهان معرفی تمامی دست اندرکاران این پروژه به مراجع مربوطه برای پاسخ گویی هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه صحبت های خود با اشاره به ابلاغ فرمت و تیپ اساسنامه شرکت و سازمان های شهرداری تهران نیز گفت: مطابق مصوبه 160/1477/11677 مورخ 22 تیرماه سال 89 به عنوان ساماندهی سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران در موضوع مورد نظر بوده است، اصلاح ساختاری سازمان ها (حذف و ادغام و انحلال برخی از شرکت ها که نحوه انجام آن جای بحث مجزا دارد) و تعیین فرمت و تیپ برای اساسنامه سازمان ها و شرکت ها که مصوب شد.

وی ادامه داد: در مورد اساسنامه ها فرمت تیپ به شهرداری ابلاغ می شود و شهرداری مکلف می شود که اساسنامه شرکت ها و سازمان ها را در این مورد تهیه کرده و در چارچوب بند 15 ماده 71 قانون شوراها و ماده 84 قانون شهرداری ها به تصویب شورای شهر تهران برساند و متعاقبا پس از تایید وزیر کشور مبنای عمل واقع شود.

حافظی همچنین تصریح کرد: در اساسنامه ها اهداف و وظایف و اختیارات اهمیت ویژه ای دارد که بایستی ظرف سه ماه از تاریخ مصوبه ابلاغ شده به تصویب شورا می رسید اما شهرداری تهران در تاریخ 28 شهریورماه 89 طی مکاتبه 8910637085 لایحه اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را ارسال کرده که تا این تاریخ (طی 5 سال) این لایحه هنوز توسط شورا به تصویب نرسیده است.

حافظی گفت: متاسفانه بدون تصویب این لایحه در شورای شهر، شهرداری تهران در تاریخ 15 دی ماه سال 93 طی مکاتبه 10/1112183 اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را ابلاغ می کند و مهمتر از همه که مبنا نگرانی است در ماده 27 اساسنامه ابلاغی شهرداری تهران اعلام شده، این اساسنامه در تاریخ 22 تیرماه سال 89 به تصویب شورای شهر تهران رسیده است، در حالی که مصوبه مورد اشاره صرفا به عنوان فرمت تیپ اساسنامه شرکت ها و سازمان ها بوده و اساسنامه اختصاصی سازمان مدیریت بحران نبوده است از این رو ضمن تذکر به شهردار خواستار پاسخ گویی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز