حضور ۸ ساعته ابتکار در پاریس؛

اعلام مواضع ایران در نشست وزرای تغییرات آب و هوا

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۱:۳۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۶۰۱۳
اعلام مواضع ایران در نشست وزرای تغییرات آب و هوا
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مشورتی پاریس طی سخنانی گفت : همان قدر که ضرورت دارد به کاهش تولید گازهای گلخانه ای و عواقب تغییر اقلیم مانند خشکسالی در ایران بپردازیم، ضروری است که برای دست یابی به توافقی متعادل در تولید گازهای گلخانه ای در اجلاس آتی تغییرات آب و هوا در پاریس تلاش کنیم.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست که در توقفی 8 ساعته در پاریس در نشست مشورتی 60 کشور شرکت کرده بود، طی سخنانی در این اجلاس ضمن تاکید بر این مطلب،گفت: همان قدر که ضرورت دارد به کاهش تولید گازهای گلخانه ای و عواقب تغییر اقلیم مانند خشکسالی در ایران بپردازیم، ضروری است که برای دست یابی به توافقی متعادل در تولید گازهای گلخانه ای در اجلاس آتی تغییرات آب و هوا در پاریس تلاش کنیم. 

معاون رییس جمهور ایران گفت: کشورهای صنعتی و توسعه یافته باید سهم بیشتری در حمایت از فناوری های جدید برای کشورهای در حال توسعه و ظرفیت سازی در مقابله با عوارض تغییر اقلیم داشته باشند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اجرای طرح های بهینه سازی انرژی و صندوق های ملی محیط زیست و توسعه فناوری در کشور تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای بهبود روندهای مربوط به تولید و مصرف انرژی تلاش می کند.

ابتکار که در دو کارگروه تخصصی در سطح وزرا با موضوعات سازگاری با تغییرات آب و هوایی، منابع مالی، توسعه و انتقال فن آوری، ظرفیت سازی و شفافیت در عملکرد نیز شرکت کرد، به تشریح مواضع کشورمان در این زمینه پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به نمایندگی از کشورهای منطقه و یکی از اعضای گروه مذاکراتی «کشورهای همفکر» متشکل از 28 کشور در حال توسعه مانند، هند، چین، عربستان و آرژانتین مشارکت کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در دیدارهای جداگانه با وزرای محیط زیست و امور خارجه فرانسه نیز بر مطالب بالا تاکید کرد.

 وی در ملاقات با سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه همچنین تاکید کرد که درباره توافق هسته ای در ایران وحدت وجود دارد.

نظر شما