قائم مقام وزیر بهداشت:

لزوم تسریع در تکمیل بیمارستان ۲۱۷ تختوابی خوی

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۳:۵۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۶۱۰۹
قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید سرزده از بیمارستان های شهرستان خوی تسریع در تکمیل ساخت بیمارستان ٢١٧ تختخوابی مسکن و بیمارستان آیت الله خویی را موجب رفع بخش عمده ای از نیازهای درمانی شهرستان خوی برشمرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ایرج حریرچی در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان این شهرستان گفت:در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت ، اقدامات جدی در بیمارستانهای این شهرستان علی الخصوص در بیمارستان قمر بنی هاشم انجام شده است ولی با توجه به گستردگی تعداد جمعیت نزدیک به 400 هزار نفر و با توجه به قدمت 80 ساله و 100 ساله دو بیمارستان موجود این شهرستان ، از لحاظ میزان و حجم و کیفیت ارائه خدمات هنوز در جایگاه مطلوبی قرار نداریم.

وی افزود: علی رغم اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، فشار مالی از روی دوش مردم برداشته شده است و هزینه ها بسیار کاهش یافته و از 30 درصد به 6 درصد و3 درصد کاهش یافته ولی هنوز  مشکلاتی نیز وجود دارد. 

حریرچی در ادامه این بازدید گفت: راه حل رفع این مشکلات این است که تکمیل بیمارستان 217 تختوابی که توسط وزارت مسکن در حال ساخت است در اولویت قرار گیرد تا هر چه زود تر  به بهره برداری برسد.

 قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در حین بازدید از بیمارستان در حال احداث آیت الله العظمی خویی گفت: این بیمارستان از لحاظ پیشرفت فیزیکی از بیمارستان 217 تختخوابی عقب تر است و باید اقدامات لازم را روی این بیمارستان انجام دهیم تا انشاالله با اتمام این پروژه مشکل بهداشتی درمانی شهرستان خوی و همچنین شمال این استان برطرف شود.

حریرچی در مورد کمبود امکانات تصویربرداری این شهرستان گفت : امکانات تصویر برداری و سی تی اسکن و MRI این شهرستان وضعیت مناسبی ندارد و در این زمینه هم باید اقدامات مهم و جدی صورت گیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت:  از مردم خیر و بلند همت شهرستان خوی دعوت می کنم که مثل شهرهای دیگر به کمک وزارت بهداشت بیایند و قسمتی از هزینه های سرمایه گذاری  را بر عهده بگیرند.

 قائم مقام وزیر بهداشت و درمان افزود: ما تجربیات خوبی هم در خارج از کشور و هم داخل کشور در زمینه کمکهای مردمی داریم  ، در بعضی از شهرهای کشور ما بیش از 70 تا80 درصد زیر ساخت های بیمارستانی توسط خیرین انجام شده است  و امیدوارم در شهرستان خوی نیز همت بلند خیرین برخی مشکلات و کمبودها را برطرف کند.

 مدیر شبکه بهداشت  و درمان این شهرستان در مورد مشکلات بیمارستان‌ها توضیحات مبسوطی ارائه کرد و خواستار  مساعدت در به اتمام رساندن هرچه سریعتر بیمارستان‌های در حال احداث این شهرستان شد و دکتر حریرچی در مورد رفع این مشکلات قول مساعد داد.

در این بازدید حسین سیوانی اصل معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی و دکتر منصور محمودزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان خوی و تعدادی از کارشناسان شبکه نیز حضور یافتند و در مورد مشکلات و کمبودها بحث و گفتگو شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز