اجرای موفق اولین مرحله دوره آموزشی پلیس پیشگیری ناجا

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۰۹:۲۵:۳۴
کد خبر: ۳۱۶۳۵۰
رئیس پلیس پیشگیری ناجا، اجرای اولین مرحله از «دوره آموزشی متمرکز کشوری» ویژه روسا و فرماندهان رده های پلیس پیشگیری ناجا (کوثر) را موفق خواند و گفت: این پلیس در راستای اجرای دستورالعمل جامع قرارگاه جهادی تربیت و آموزش ناجا به عنوان اولین مجری این طرح بسیار خوب عمل کرد.

به گزارش گروه خبری خبرگزاری برنا، وی با بیان اینکه تولید علم و ساختارهای اجتماعی به سرعت در حال تغییر است، افزود: پلیس پیشگیری با احساس ضرورت عمل در این خصوص، به  تشکیل قرارگاه فرعی "تربیت و آموزش" اقدام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به لزوم تشکیل اجرای مداوم این دوره ها، بیان کرد: کارکنان پلیس پیشگیری باید دارای معلومات و اطلاعات به روز بوده تا در ارائه خدمات به ملت شریف ایران اسلامی به خوبی پاسخگو باشند.

سردار شرفی با تاکید بر اهمیت مقوله آموزش و تربیت کارکنان، خاطر نشان کرد: درصد بالایی از اشتباهات و یا تخلفات بر اثر عدم آگاهی به مسائل مرتبط شغلی شکل می گیرد که پلیس پیشگیری با درک این مهم و توجه به نوع فعالیت و گستردگی خدمات ارائه شده این پلیس به مردم، افزایش مهارت های حرفه ای کارکنان در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول از برگزاری 9 دوره یک و نیم روزه ویژه روسا و فرماندهان رده های پلیس پیشگیری برای 3 هزار و 600 نفر در قالب مرحله های 400 نفری خبر داد و گفت: این امر به نوبه خود فعالیتی "جهادی" است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اجرای اولین مرحله از اولین دوره آموزشی (کوثر )  ایجاد همکاری منسجم میان کمیته های اجرایی این دوره می باشد، یادآور شد: قرارگاه فرعی جهادی تربیت و آموزش پلیس پیشگیری ناجا در چهار کمیته برنامه ریزی و هماهنگی، اجرایی، علمی و اطلاع رسانی با هدف همدلی و انسجام در ماموریت ها تشکیل شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به رونمایی از کتابچه دانستی های پلیس پیشگیری در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی ویژه روسا و فرماندهان ناجا ادامه داد: این کتابچه ها حاوی اطلاعات کاربردی و کارشناسی شده در رده های تخصصی پلیس پیشگیری می باشد که ماحصل تلاش متخصصان و محققان می باشد که در تیراژ بالا تولید شده و قرار است به کلیه کارکنان رده های پلیس پیشگیری ارائه شود.

سردار شرفی بیان کرد: پلیس پیشگیری ناجا بزرگترین پلیس تخصصی است و حدود هفتاد درصد نیروی انسانی ناجا به این پلیس اختصاص دارد.

وی در پایان گفت: پس از اجرای کامل اولین دوره در این سطح، دوره های متمرکز دیگری برای تمامی لایه های پلیس پیشگیری اجرا خواهد شد.

نظر شما