معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

اعلام نتایج نهایی آزمون تخصص و فوق تخصص تا پایان هفته آینده

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۱۱:۴۲:۵۲
کد خبر: ۳۱۷۱۲۶
اعلام نتایج نهایی آزمون تخصص و فوق تخصص تا پایان هفته آینده
معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعلام نتایج نهایی آزمون تخصص و فوق تخصص تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت اختتامیه برد پنجشنبه آتی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وب دا، دکتر لاریجانی از برگزاری آزمون 24 رشته فوق تخصصی و 26 رشته تخصصی خبر داد و گفت: امروز بیش از 300 داوطلب در آزمون رشته‌های فوق تخصصی و 3688 داوطلب در آزمون رشته‌های تخصصی شرکت کردند که امیدواریم بتوانیم تعداد قابل توجهی از آنان را در مراکز درمانی سراسر کشور مستقر کنیم.

وی گفت: در آزمونی که پیش از این در 20 دانشگاه برگزار شده بود 94 درصد از شرکت کنندگان پذیرفته شدند که به این معناست که در سال جاری 2669 نفر متخصص جدید را در جمع جامعه متخصص پزشکی کشور داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آزمون صبح دیروز گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در آزمون تخصص 28 درصد و در آزمون فوق تخصص 35 درصد افزایش داوطلب داشته‌ایم و کل شرکت کنندگان 3940 نفر هستند.

دکتر لاریجانی گفت: نتایج آزمون تا پایان هفته آتی اعلام خواهد شد. وی افزود: اختتامیه مراسم برد پنجشنبه آتی ساعت 10:30 صبح برگزار خواهد شد و تمام نتایج از ساعت 12 شب چهارشنبه اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از فردا آزمون‌های شفاهی رشته‌های مختلف آغاز خواهد شد و حداکثر تا روز دوشنبه فرآیند برگزاری آزمون به اتمام خواهد رسید و روند بررسی نتایج آزمون آغاز خواهد شد.

دکتر لاریجانی از فعال تر شدن سازمان سنجش مستقلی که در وزارت بهداشت وجود دارد خبر داد و گفت: این بخش از وزارت بهداشت در نیمه دوم امسال فعالیت جدی خود را آغاز خواهد کرد و در ساختمان مجزایی مستقر خواهد شد. وی افزود با توجه به تخصصی بودن آزمون‌های این وزارت خانه به نظر می‌رسد که برگزاری این آزمون ها را باید در مجموعه وزارت بهداشت پیش ببریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از ایجاد 10 مرکز آزمون در مناطق آمایشی در سال جاری خبر داد و گفت: این مراکز آزمون می‌توانند با همکاری مرکز سنجش ملی وزارت‌خانه به همکاری بپردازند.

دکتر لاریجانی درباره‌ی سلامت آزمون گفت: امتحانات وزارت بهداشت با ضریب امنیتی بالایی برگزار می‌شوند. وی یادآور شد که مسئولین وزارت بهداشت در زمینه اعلام نتایج تصمیم گیر نیستند و دبیرخانه تخصصی پزشکی بعد از مشورت با بردهای تخصصی نمرات را اعلام می‌کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که آزمون‌های ما در سطح بین‌المللی همسان‌سازی بشوند و بتوانیم برخی امتحانات را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز