ششمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به پایان آمد

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۰:۴۲:۰۵
کد خبر: ۳۱۷۴۴۷
مراسم اختتامیه شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در محل سالن همایش های بین المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از "وب دا "   دکتر رضا ملک زاده  در این مراسم  ضمن تشکر و قدر دانی از رییس  دانشگاه و دست اندر کاران برگزاری کنگره و با قدر دانی از حضور موثر خیرین حوزه سلامت در استان یادمرحوم مهدوی که با اهدای زمین نقش ارزشمندی درزمینه سلامت در استان ایفا کرد،گرامی داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ،برگزاری کنگره های دانشجوئی را اقدام مهم و مثبت در دوران دانشجوئی عنوان نمود و افزود: برگزاری این گونه همایشها تجربه ای است برای دانشجویان برای حضور در کنگره های بین المللی و جنبشی است در نهضت تولید علم و فناوری که در توسعه وپیشرفت کشور کمک میکند.

دکتر ملک زاده با مقایسه وضعیت بهداشتی و درمانی گذشته در ایران و قبل از انقلاب مرگ و میردر ایران افزود : با پیشرفت وضعیت اقتصادی و اجتماعی در ایران طول عمر در حال افزایش است و خوشبختانه امروز وضع ایران شبیه کشور های پیشرفته است و امید به زندگی در بدو تولد جزو کشور هایی هستیم که وضعیت بهتری دارند.  معاون وزیر بهداشت امید به زندگی در ایران را برای مردان 73 سال و درزنان 74 عنوان نمود و گفت:امید واریم این میزان به 80 سال برسد .

  وی به کاهش فاصله استانها در کاهش بسیاری از بیماریها نیز اشاره نمود و گفت : در حال حاضر در ایران در زمینه ارائه خدمات اولیه در کلیه نقاط کشور پیشرفت کرده ایم.

معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری مشترک مرکز ملی تحقیقات ایران با امریکا و16 دانشگاه برتر جهان در مورد چرائی شیوع سرطان مری ،افزود: این تحقیق 10 سال است در جامعه آماری 500 هزار نفردر شهرستان گناباد در حال پیگیری است .

دکتر ملک زاده خاطر نشان کرد: با پیگیری ها های انجام شده در این ده سال متوجه شدیم 51%مردم این منطقه از سکته مغزی و قلبی می میرند و 22درصد از سرطان و طبق بررسی ها 35درصد سکته قلبی و مغزی در سنین زیر 55 سال رخ می دهد و ایران در زمینه بروز سکته های قلبی و مغزی در سنین جوانی از همه کشور های جهانی رتبه بالاتری دارد .

سرو کار داشتن با سلامت مردم موهبتی است که باید آن را ارج نهاد

بر اساس این گزارش ،در این مراسم دکتر علیرضا بیگلری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر ملک زاده در برگزاری کنگره، اهمیت دو نکته را به دانشجویان و همکاران دانشگاه یادآور شد و گفت: دست اندرکاران حوزه سلامت با سلامت انسان ها سروکار دارند و باید قدر این موهبت عظیم و همچنین قدر روپوش سفیدی را که بر تن کرده اند را ارج بگذارند .

  وی خاطر نشان کرد: مسئولیت تک تک انسان ها بر دوش کارکنان حوزه سلامت است و در این راستا باید با سعی و تلاش در مرزهای روز دنیا حرکت کرد .

رئیس دانشگاه زنجان نکته دوم مورد تاکید را تاثیرگذاری دست اندرکاران حوزه سلامت در تصمیم گیری ها برشمرد و افزود: در هر جایگاهی، اگر درست کار شود و در حوزه های علم و دانش، درست گام برداشته شود ، در تحول کشور موثر واقع خواهد شد چراکه مسیر تحول به همت دست اندرکاران حوزه سلامت ترسیم می شود .

 دکتر بیگلری افزود: تاثیرگذاری در مسیر تحول به شرط داشتن هدف میسر خواهد شد و در صورت داشتن هدف، کشوری آباد و رو به پیشرفت خواهیم داشت .

گفتنی است ،در این سفر یک روزه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به استان زنجان به همراه رییس دانشگاه از مرکز درمانی و تحقیقاتی سلولهای بنیادی، کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، پروژه پایلوت داروئی و اتاق تمیز مرکز رشد فناوری های داروئی ،آزمایشگاه تحقیقات مرکزی دانشگاه ، بخشهای مختلف بیمارستان آیت ا... موسوی بازدید کرد و در مجلس  ترحیم زنده یاد دکتر بهمن قزلباش ،متخصص ارتوپدی و از پزشکان بنام شهر زنجان نیز شرکت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز