معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

میزان افزایش فوق‌العاده شغل و شرایط بازنشستگان امسال در رتبه‌بندی

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۵:۴۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۸۶۰۵
میزان افزایش فوق‌العاده شغل و شرایط بازنشستگان امسال در رتبه‌بندی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از میزان افزایش فوق‌العاده شغل و شرایط بازنشستگان امسال در طرح رتبه‌بندی خبرداد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در نشست خبری وزیر آموزش  و پرورش که به مناسبت بازگشایی مدارس در مدرسه شهدای معلم برگزار شد، درخصوص طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: مصوبه هیئت وزیران تکلیف کرده که از اول مهر براساس ضوابط شورای توسعه مدیریت طرح رتبه‌بندی اجرا شود. این مصوبه هفته گذشته به تصویب رسید و به آموزش و پرورش ابلاغ شد و امیدواریم طی چند روز آینده دستورالعمل اجرایی رتبه‌بندی را به استان‌ها ابلاغ کنیم.

وی افزود: معلمانی مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند که جزو طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان هستند که شامل مربیان معلمان و مدیران مدارس هستند و این افراد می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند. این طرح یکی از مهمترین سیاست‌ها برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود : افراد را براساس شایستگی‌هایی که تعریف شده بررسی و به آنها امتیازاتی می‌دهد که براین اساس در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی طبقه‌بندی می‌شوند و به ترتیب از15، 25، 35 و 50 درصد حق شغل بهره‌مند خواهند شد.مبنای اساسی برای اجرای طرح رتبه‌بندی ایجاد نظام سنجش صلاحیت‌ها است که مقدمات تدوین این نظام باید طراحی شود.

بطحایی گفت: تدوین نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان نیاز به زمان طولانی دارد بنابراین نمی‌توانستیم آن را برای مهر امسال تهیه کنیم، بنابراین تصمیم گرفته شد تا نظام رتبه‌بندی را به شکل فعلی اجرا کنیم و به تدریج کار را برای تدوین نظام سنجش افرادی که بیش از 6 سال سابقه کار داشته باشند مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند و بخش عمده‌ای از معلمان تحت پوشش طرح رتبه‌بندی قرار خواهند گرفت و مهر 94 نخستین گام برای اجرای رتبه‌بندی برداشته می‌شود تا صلاحیت‌ها را آغاز کنیم.

وی با بیان این که میزان افزایش حقوق با اجرای طرح رتبه‌بندی بر اساس افراد  مختلف ، متفاوت است، تصریح کرد : براساس مصوبه هیئت وزیران رتبه‌بندی از اول مهر اجرا می‌شود، بنابراین افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند تحت پوشش قرار نمی‌گیرند اما به دنبال آن هستیم تا برای بازنشستگان نیز اجرایی شود اما باید ابتدا آن را برای شاغلان اجرا کنیم.البته افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند را با اندکی تأخیر بازنشسته خواهیم کرد تا مشمول طرح رتبه‌بندی شوند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز