چمران: سود جویان بدانند اگر تمامی درختان باغ را هم بسوزانند، نمی‌توانند در آن ساخت وساز کنند

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۵:۲۵:۲۴
کد خبر: ۳۱۹۰۴۶
چمران: سود جویان بدانند اگر تمامی درختان باغ را هم بسوزانند، نمی‌توانند در آن ساخت وساز کنند
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره باغ اراج که اخیراً به آتش کشیده شده است، گفت: شهرداری در حال پیگیری تملک این باغ و تبدیل آن به پارک عمومی است

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی محمد مختاری در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره موضوع باغ اراج توضیح داد و گفت: این باغ 29 هزار و 600 مترمربع وسعت دارد و پرونده پلاک ثبتی آن مربوط به اداره اوقاف شمیران است.

به‌گفته وی در سال 83 باغ مذکور به کمیسیون تشخیص باغات ارجاع شد و پس از بررسی کارشناسی مشخص شد 1414 اصله درخت سبز مثمر و غیرمثمر و 67 اصله درخت خشک‌شده در این عرصه وجود دارد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: علاوه بر جرایم قانونی پیش‌بینی شده برای خشک کردن درختان رأی صادر شده در کمیسیون بدوی مبنی بر این بود که شهرداری نسبت به تملک ملک و تبدیل آن به پارک عمومی اقدام کند.

وی با بیان اینکه مالک اخیراً حدود سه‌چهارم درختان این باغ را به آتش کشیده است خاطرنشان کرد: روز جمعه کارشناسان سازمان به محل اعزام شدند و به‌رغم ممانعت مالک نسبت به ورود آنها، به هر ترتیبی بود وارد شده گزارش مربوطه را تهیه کردند.

مختاری با بیان اینکه شکایت مربوطه صبح روز شنبه تسلیم دادسرای ناحیه 7 تهران شده است خاطرنشان کرد: رونوشت این شکایت در اختیار معاون دادستان عمومی و انقلاب نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به صراحت قانون مبنی بر اینکه در صورت تخریب به‌صورت عمدی باید به‌نفع محرومان و مستضعفان تملک و تبدیل به پارک عمومی شود، افزود: سازمان پارک‌ها طی سه ماه اخیر 53 پرونده با این موضوع را تسلیم دادسرای ناحیه 7 تهران کرده است تا در صدور رأی مربوطه نسبت به تملک آن اقدام کنند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز که شخصاً از این باغ بازدید کرده بود، گفت: سود جویان بدانند اگر تمامی درختان باغ را هم بسوزانند برابر قانون هرگز نمی‌توانند در این عرصه ساختمان سازی کند و اصولا سند این گونه اراضی باغ است و شهرداری نمی تواند به آنها پروانه ساختمانی بدهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز