معاون حقوقی رییس جمهور خبر داد:

آمادگی دولت برای برداشتن موانع حقوقی در زمینه اشتغال زنان

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۲:۰۶
کد خبر: ۳۱۹۷۸۸
آمادگی دولت برای برداشتن موانع حقوقی در زمینه اشتغال زنان
معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به نقش دولت در اشتغال زایی زنان گفت: اگر اقدامی حقوقی در زمینه برداشتن این موانع و کمک به اشتغال زایی زنان لازم باشد دولت جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری لازم در این زمینه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، الهام امین زاده در همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار که در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور جمعی از بانوان کارآفرین ایران و جهان برگزار شد، از برگزار کنندگان این همایش از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکر کرد.

وی با اشاره به وجود موانع حقوقی برای اشتغال زنان گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار این وزارتخانه و مسئولان اجرایی آن ، موانع حقوقی اشتغال و کارآفرینی زنان را برطرف کنیم و همچنین بتوانیم تسهیلاتی فراهم کنیم که زنان توانمند ایرانی در کنار مردان بتوانند توسعه ایران را رقم بزنند.

امین زاده با اشاره به وجود بندهای قانونی در خصوص اشتغال گفت: در اصل 44 قانون اساسی ما شاهد وجود بخش های تعاونی ، خصوصی و دولتی هستیم که زنان می توانند در آن نقش آفرینی کنند اما علاوه بر این بسترها ما نیازمند فرهنگ سازی هستیم که در آن بتوانیم از کمک زنان بهره مند شویم.

وی با اشاره به نقش مهم زنان در اشتغال زایی در جامعه افزود :‌ در ایران زنان کارآفرین نقش مهمی در اشتغال زایی برای جوانان دارند اما تعداد این زنان کارآفرین محدود است و ما باید مشکلات این زنان را حل کنیم و بتوانیم با تفاهم نامه ها و مقرراتی که در بانک ها اجرا می کنیم بسترهای شکوفایی هرچه بیشتر آنها را فراهم کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به حضور مهمانان خارجی در این همایش گفت: ما علاقه مند به بهره گیری از تجارب کشورهای مختلف در این زمینه هستیم.

وی افزود: خوشبختانه در ایران ما پیرو دینی هستیم که در آن همسر پیام آور این دین، حضرت خدیجه(س) یک سرمایه گذار و فعال اقتصادی بود که این امر نشان دهنده آن است که اسلام همواره مشوق فعالیت اقتصادی زنان بوده است و بر این اساس هیچ محدودیتی برای فعالیت اقتصادی زنان در اسلام و ایران وجود ندارد.

امین زاده در ادامه با اشاره به نقش سازمان ملل متحد در پر رنگ کردن نقش زنان در جوامع گفت: لازم است در سازمان ملل متحد هم بستر این همگرایی بین کشورهای مختلف ایجاد شود تا زنان بتوانند نقش پررنگ تری در توسعه جهانی ایفا کنند.

وی با اشاره به جنگ افروزی های جهانی گفت: با توجه به اینکه مردان بیشتر جنگ ها را آغاز کرده اند اما سمت و سوی امنیتی این جنگ ها بیشتر زنان را نشانه گرفته و لازم است در اینجا پیامی به آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد داده شود که جایگاه ویژه ای به نقش زنان در توسعه و پیشرفت جهان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: نمی خواهیم نگاه زن گرایانه داشته باشیم اما لازم است در این راستا کمک کنیم تا زنان به عرصه تجاری و فرهنگی پا بگذارند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز