برگزاری نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای مهارت افزایی اشتغال ،کارومعضل بیکاری

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۱:۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۲۰۷۷۴
پنجمین نشست هم‌اندیشی جوانان بررسی راهکارهای مهارت افزایی اشتغال ،کارومعضل بیکاری با محوریت توسعه و تجارت برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به همت مؤسسه مدیران خدمت و تلاش و معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و با حضور عاملی مدیر کل صنعت ، معدن وتجارت استان پنجمین نشست هم‌اندیشی جوانان بررسی راهکارهای مهارت افزایی اشتغال ،کارومعضل بیکاری با محوریت توسعه و تجارت درسالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

فکری، سرپرست معاون امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل دراین نشست هم‌اندیشی جوانان اظهار کرد: با توجه به تاکیدات خدابخش استاندار اردبیل در بحث توسعه فضای کسب و کار و ایجاد کارگاه‌های تخصصی در این زمینه و همچنین ایجاد اشتغال در فضای مجازی و اینترنتی ، تصمیم داریم از پدر بازاریابی ایران دعوت کنیم تا در همایش وگارگاه بوت کمپ که دور اول این گارگاه قبل از این در دانشگاه محقق وپیام نور اردبیل در حوزه ایده پردازی برگزارشد . در اواسط پاییزدومین دوره این گارگاه را برگزارکنیم . تا راهکارهای جدید را در حوزه کسب وکار وایده پردازی به صورت عملیاتی به جوانان این استان ارائه دهیم.

معاون امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه ازسال گذشته تاکنون بیش از39 برنامه نشست‌های هم‌اندیشی با موضوعات و محور فعالیت‌های مختلف اجرایی و عملیاتی شده است، که محور و موضوع اصلی در برگزاری این نشست‌ها کنترل خشم، ازدواج، شبکه‌های اجتماعی، اشتغال، کارآفرینی و... است که ما سعی کردیم به دور از شعارزدگی از سخنرانان دعوت کنیم تا با محوریت و موضوع مباحث مطرح شده دیدگاه‌های عملیاتی را بیان کنند تا بتوانیم به یک فرآیند مثبت و سازنده در روند کارها دست پیدا کنیم.

فکری با یادآوری اینکه موضوع سرمایه‌گذاری و توجه دادن جوانان به ایجاد فرصت‌های اشتغال در مجموعه‌های غیردولتی یکی از جدی‌ترین مباحث و موضوعات قابل پیگیری است، افزود: ما به جای آن که بنشینیم و منتظر حل مشکلات باشیم، تصمیم گرفتیم تا بسیاری از ضعف‌های موجود در این استان را نظیر واگرایی به جای همگرایی، تنگ‌ نظری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، بی‌اعتمادی به بخش خصوصی، نگاه نامحرمانه به سرمایه‌گذاران، بحث مدیریت متمرکز، قوانین و مقررات مخل تولید و سرمایه‌گذاری و استفاده نکردن از افراد توانمند را به عنوان موضوع و محور ملاک کار قرار داده و سعی کنیم تا این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

جوانان شرکت‌کننده در این نشست دیدگاه‌های خود را با محوریت توسعه و تجارت، ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای نسل آینده، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات نسل آینده، جلوگیری از برخی بی‌توجهی‌ها و غفلت به حوزه جوانان، جلوگیری از شعار دادن‌ها و روی آوردن به حوزه عمل و اجرای کیفی برنامه‌ها و همچنین توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی جزء اصلی‌ترین موضوعات و مسائل مطرح شده در این نشست ارائه کردند که عاملی مدیر کل صنعت ،معدن وتجارت استان به سوالات جوانان در این حوزه پاسخ دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز