رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

دسترسی آموزش برای همه از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش است

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۰:۲۴:۱۱
کد خبر: ۳۲۱۲۳۸
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: دسترسی آموزش برای همه و ارتقاء کیفیت آموزشی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، علی باقرزاده فاروجی در جلسه شورای آموزش و پرورش وشورای پشتیبانی سوادآموزی شیروان گفت: میانگین سال های تحصیل شهروندان کشور حدود هشت سال است که ناگزیریم آن را افزایش دهیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به نقش سوادآموزی در زندگی افزود: اگر مادری در حد خواندن و نوشتن سواد ابتدایی داشته باشد 50 درصد شمار مرگ و میرهای فرزندانش کاهش و همچنین باهمین سواد کشاورز می تواند راندمان تولید را افزایش ومصرف آب را شش درصد کاهش دهد که میانگین 60 درصد مصرف خانگی است.

وی با بیان اینکه سواد انسان را خویش فرما و خود اتکا می کند، افزود: سواد در بین والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر است و بین ضریب دانش آموز پسری که در تیزهوشان و دانش آموز پسری که در کارو دانش تحصیل می کند تفاوت معنا داری نیست بلکه یکی از دلایل اصلی سطح سواد والدین است که از عنصر اقتصادی هم بالاتر است.

باقرزاده با بیان اینکه سواد مادر در همه سطح تاثیر گذار است، گفت: بیش از 90 درصد از افرادی که از گردونه مدرسه خارج می شوند به نوعی به سطح سواد خانواده مربوط می شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، آموزش و پرورش را بزرگترین سرمایه کشور عنوان و تصریح کرد: دسترسی و کیفیت آموزشی دو شاخص مهم آموزش و پرورش است که باید شرایطی را فراهم کرد تا برای همه دسترسی به مدرسه وجود داشته باشد و هر چه قدر در کیفیت و دسترسی کم بگذاریم یک پدیده اجتماعی فرهنگی به نام بی سوادی ظهور می کند چرا که بی سوادی فقط مربوط به عدم توانایی در خواندن و نوشتن نمی شود.

وی با بیان اینکه دولت واقعا در سوادآموزی سرمایه گذاری کرده است و تصمیم دولت واقعا بی نظیر است گفت: هم اکنون مشکل مالی در سوادآموزی وجود ندارد و کودکان در معرض آسیب که پول کتاب، لوازم التحریر، پوشاک و ... دارند هزینه های آنان با وساطت بخش غیر دولتی انجام و تحت پوشش حمایت های مختلف قرار می دهیم همچنین هزینه افراد بی سواد در زندان ها را هم پرداخت خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز