در دیدار وزیر بهداشت با وزیر علوم ایتالیا تاکید شد؛

لزوم آغاز فصلی نوین در همکاری‌های علمی و تحقیقاتی ایران و ایتالیا

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۱:۵۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۲۹۴
وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در دیداری با وزیر علوم ایتالیا بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی و تبادل تجربیات و همچنین ایجاد زمینه‌های نوین همکاری تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جیانینی، وزیر علوم کشور ایتالیا با هاشمی وزیر بهداشت کشورمان در محل وزارت بهداشت دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر هاشمی به تشریح سیستم آموزش پزشکی در ایران پرداخت و گفت: اگر چه نظام آموزش پزشکی در ایران از وزارت علوم مجزاست اما استاندارهای آموزش عالی به دقت در آن رعایت می‌شود و آزمون‌های این حوزه در سطح ملی و با استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌شوند.

وی با تشکر از دولت ایتالیا به خاطر نقش موثری که برای رفع تحریم‌ها ایفا کرده است، ابراز امیدواری کرد:: بتوانیم از این فرصت پساتحریم برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت کشور با اشاره به سوابق طولانی همکاری‌های مشترک دو کشور گفت: امیدوار هستم شاهد آن باشیم که همکاری‌ها میان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی دو کشور گسترش یابد.

وزیر علوم ایتالیا نیز در این دیدار گفت: ما در زمینه گسترش همکاری‌ها در دوران پساتحریم با شما هم‌صدا هستیم و امیدوارم بتوانیم فصل نوینی را در همکاری دو کشور رقم بزنیم.

 جیانینی نیز گزارشی از روند آموزش عالی کشورش ارائه کرد و گفت: در ایتالیا آموزش پزشکی در حوزه وزات علوم است اما حوزه بهداشت و درمان را وزارت‌خانه دیگری اداره می‌کند که حتما به وزیر بهداشت ایتالیا خواهم گفت که برای گسترش همکاری‌ها در زمینه بهداشت و درمان به ایران سفر کند.

وی یکی از زمینه‌های همکاری را حل مشکلات دانش‌آموختگان ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایتالیا عنوان کرد گفت: ارزیابی مدارک دانشجویان ایرانی که بعد از تحصیل به ایران برمی‌گردند یکی از مسائلی است که امیدوار هستم در این خصوص موانع موجود برطرف شود.

وزیر علوم ایتالیا گفت: این دیدار بهترین چهارچوب را برای همکاری‌هاب بیشتر فراهم خواهد کرد. خصوصا در تبادل تجربیات در حوزه جراحی‌های فک و صورت و سوءهاضمه که البته در گذشته نیز در این زمینه دو کشور با هم همکاری‌هایی داشته‌اند.

هاشمی نیز اظهار داشت: امیدوار هستم با همکاری دو کشور بتوانیم بر روی تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی خصوصی مشترک بین مراکز دانشگاهی ایران و ایتالیا و همچنین ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک به همکاری بپردازیم. آنچه که در تفاهم‌نامه مشترک بر آن تاکید شده، آن است که بتوانیم در بخش آموزش و پژوهش شاهد تغییر جدی در روابط دو کشور باشیم.

وی افزود: در فرصت بعدی ما میزبان وزیر بهداشت و درمان کشور ایتالیا باشیم تا بتوانیم در زمینه خدمات پزشکی نیز همکاری‌های جدیدی را تعریف کنیم.

 هاشمی ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند تحقیقات مشترکی در حوزه پزشکی داشته باشند و به فناوری‌های مشترک را در زمینه‌های بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و درمان‌های سلولی دست پیدا کنند.

نظر شما