برخورد جدی با شایعه سازان در فضای سایبری

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۵:۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۳۹۹
برخورد جدی با شایعه سازان در فضای سایبری
سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به کاربرانی که از نام این پلیس سوءاستفاده می کنند، هشدار داد و گفت: با انتشار هرگونه شایعه در فضای سایبر برخورد جدی می کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ «علیرضا آذر درخش» گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از شبکه های اجتماعی از آرم، تصاویر، عنوان و سمت شاغلان در پلیس فتا سوءاستفاده می کنند تا صفحه خود را برای دیگر کاربران به عنوان صفحه ای رسمی معرفی و از این طریق به راحتی سوء استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که کاربران شبکه های اجتماعی تلفن همراه به هیچ وجهه نباید تحت تاثیر این صفحات قرار بگیرند، افزود: پلیس فتا به کاربرانی که اقدام به راه اندازی صفحه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه و دیگر شبکه ها می کنند هشدار می دهد که این کار جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد می شود.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوءاستفاده می کنند، بیان کرد: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری، لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به وی نیست دخالت دهد یا معرفی کند به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می شود و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز متحمل خواهد شد.

آذر درخش با بیان این که برخی کاربران به خاطر جهل به قانون از نام و نشان پلیس فتا سوءاستفاده می کنند، اعلام کرد: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست لذا کاربران در اسرع وقت نسبت به حذف این صفحات از شبکه های اجتماعی تلفن همراه اقدام کنند در غیر این صورت فعالیت آن ها در این صفحات از سوی پلیس فتا شناسایی شده و به محاکم قضائی معرفی می شوند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا همچنین در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: تنها مرجع ارتباطی پلیس با کاربران این فضا و کاربران با این پلیس، سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir است بنابراین کاربران به هیچ عنوان فریب دیگر سایت ها و صفحات موجود در شبکه های اجتماعی تلفن همراه را نخورند و نسبت به پیام های این صفحات بی توجه باشند.

آذر درخش تخریب چهره واقعی پلیس فتا را یکی از اهداف مجرمان سایبری دانست و به کاربرانی که از نام این پلیس سوءاستفاده می کنند، هشدار داد که از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چراکه در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی کاربران متخلف آن ها را به اتهام سوءاستفاده از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضائی معرفی می کند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از هموطنان خواست که در صورت مواجه شدن با هرگونه مورد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی در میان بگذارند.

گفتنی است، سایت‌های مرتبط با پلیس فتا در سمت چپ منو بار سایت پلیس قرار دارد و کاربران با کلیک بر روی آن ها به سایت‌های دیگر پلیس فتا دسترسی پیدا می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز