عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

عید غدیر، شهروندان اصفهانی سوار مترو می شوند

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۳:۵۷:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۸۰۴
عید غدیر، شهروندان اصفهانی سوار مترو می شوند
بعد از مدت ها همزمان با عید سعید غدیر مترو اصفهان در فاز اول خط یک به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، عضو شورای شهر اصفهان با اعلام اینکه حرکت آزمایشی مترو بر روی قسمت از خط که آماده شده ادامه دارد تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و مثبت بودن تست ها تکمیلی واگن ها بر روی ریل، شهروندان می توانند از عید غدیر مترو سوار شوند.

عباس حاج رسولی ها، عضو شورای شهر اصفهان، با اعلام این خبر گفت: با توجه به طولانی شدن زمان بهره برداری و افتتاحیه مترو که مرتب تاریخ آن به تاخیر افتاد این پروژه در اولویت کارهای شهرداری و شورا قرار گرفت تا درکنار تکمیل ایستگاه ها و ادامه مسیر شمالی جنوبی حرکت مترو در ده ایستگاه اولیه از ایستگاه قدس در ملک شهر تا میدان شهدا به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرارمی گیرد.

این عضو شورای شهر اصفهان به سرعت گرفتن اجرای پروژه مترو در طول مسیر و ایستگاه ها اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری مصمم است تا مسیر دو قطار شهری که با رفع ایرادات میراث فرهنگی که کلنگ آن به زمین زده شد را در کنار تکمیل مسیر یک پیش ببرد.

افتتاح فاز یک مترو عیدی مدیریت شهری به شهروندان همزمان با بزرگترین عید شیعیان است که به گفته حاج رسولیها عزم خود را جزم کرده اند تا پیگیری، اجرا و تکمیل در فاز ها بعدی این پروژه حیاتی برای نصف جهان با قوت ادامه داشته باشد.

14سال از زمان آغاز عملیات اجرایی خط یک مترو شمال- جنوب اصفهان به طول۲۲ و نیم  کیلومتر می گذرد این ابر پروژه به دلایل مختلف به خصوص کمبود بودجه و اعتبار  و عدم هماهنگی و مباحث میراثی در این مدت با مشکلاتی روبه رو بوده است. تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان برای  این پروژه هزینه شده است و یک هزار میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود تا این پروژه تکمیل شود. تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای خرید واگن ها مترو اصفهان هزینه شده است.

خط یک قطار شهری به طول ۲۰ کیلومتر دارای ۲۰ ایستگاه می‌باشد که از این تعداد ایستگاه در حال حاضر ۱۰ ایستگاه به طور کامل تکمیل شده است، ۲ ایستگاه میدان انقلاب و میدان امام حسین(ع) در حال ساخت است و مابقی ایستگاه‌ها از نظر سازه تکمیل و در حال تکمیل تجهیزات می‌باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز