وزیر علوم :

دانشگاه های ما، در دوران دفاع مقدس در دفاع از میهن اسلامی و ارزش های اسلامی پیشتاز بوده اند

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۵:۰۴:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۸۶۲
دانشگاه های ما، در دوران دفاع مقدس در دفاع از میهن اسلامی و ارزش های اسلامی پیشتاز بوده اند
دکتر محمد فرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت علوم گفت : اگر به آمار شهدای استاد و دانشجو به نسبت شهدای کشور نگاه کنیم می بینیم دانشگاه های ما در دوران دفاع مقدس، در دفاع از میهن و ارزش های اسلامی پیشتاز بوده اند .
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این مراسم که با حضور دکتر صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید ، سردارشعبانی معاون قرارگاه ثارالله ، معاونان ، مدیران کل و کارمندان وزارت علوم در محل این وزارت برگزار شد ، دکتر فرهادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس ، شهدای دانشگاهی و همچنین شهدای عرصه جهاد علمی کشور اظهار داشت : ما پایان هشت سال دفاع مقدس را جشن نمی گیریم ، بلکه روز " دفاع"  در برابر حمله دشمن بعثی را جشن می گیریم که به نمایندگی از استکبار جهانی به کشور ما تجاوز کرد ولی با همت جوانان رشید و انقلابی مان ، ذره ای از خاک کشور به دست آنها نیفتاد و این نشان می دهد که ما سر جنگ و دعوا با کشوری نداریم و از میهن اسلامی مان دفاع می کنیم . 
وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه دشمن بعثی به همراه حمایت مستکبرین عالم، جنگ نابرابری را علیه ما ایجاد کردند، گفت : ما در آن موقعیت هم " قلم و کاغذ "  را بر زمین نگذاشتیم و همه آماده رزم شدیم وکلاس ها را در جبهه تشکیل دادیم و بسیاری از اساتید دانشگاه ها به صورت داوطلبانه برای تقویت بنیه علمی دانشجویان رزمنده در جبهه ها حضور یافته و با تشکیل کلاس های تقویتی و جبرانی به تدریس مشغول شدند .
وی افزود :اکنون عرصه نظامی در دفاع تغییر کرده است اگر چه ما در صورت نیاز در عرصه نظامی هم حضور پیدا می کنیم و تا زمانی که تهدید باشد (تهدید از هر نوع سخت، نیمه  سخت یا نرم) ما آماده ایم. 
دکتر فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود ، مواردی از قبیل : بازخوانی و یادآوری حماسه و دلاور مردی هایی که جوانان این سرزمین آفریدند ،تعظیم، تکریم و تقویت روحیه ایثار و فرهنگ مقاومت در نسل جدید ، دفاع از ارزشها در عرصه های فرهنگی به خصوص نفوذ در فکر و ذهن دانشجویان را به عنوان ماموریت های حال حاضر دانشگاهیان و تمام مردم میهن اسلامی مان برشمرد.
وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه آنچه ضامن بقای نظام در همه عرصه هاست حفظ همان روحیه انقلابی و بسیجی است که در همه عرصه های پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی حافظ نظام بوده است، گفت :  نمونه دفاع از تمامیت ارضی و حیثیت و ارزش های مان در عرصه های علمی و مجاهدت و کوشش ،تقدیم شهدای هسته ای در این راستا بوده است و این نشاندهنده وجود روحیه شهادت طلبی و ایثار اساتید دانشگاه های کشورمان است .
دکتر فرهادی در بخش دیکری از سخنان خود خاطراتی را از زمان حضورش در جبهه های نبرد دوران دفاع مقدس بازگو کرد.
گفتنی است در این مراسم دکتر صلاحی ، سردار شعبانی در سخنانی به بیان بخش هایی از خاطرات و اسناد منتشره در خصوص توطئه های دشمن در دوران دفاع مقدس پرداختند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز