مصدومیت ۲۰۴ نفر از حجاج هنگام عزیمت به صحرای عرفات

۱۳۹۴/۰۷/۰۲ - ۱۱:۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۲۲۳۸۳
مصدومیت ۲۰۴ نفر از حجاج هنگام عزیمت به صحرای عرفات
فرماندهی دفاع مدنی منطقه مکه مکرمه، از مصدوم شدن دست کم 204 نفر از حجاج بر اثر نقص فنی در قطار مشاعر مقدسه در مسیر مکه به عرفات خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی دفاع مدنی عربستان اعلام کرد، در ساعت 7:05 صبح روز چهارشنبه 9 ذی حجه 1436 (اول مهر 1394) بر اثر وقوع نقص فنی در سامانه قفل درهای قطار شماره 16 در ایستگاه شماره یک منطقه منا، ده ها تن از حجاج دچار بی هوشی، اغما و تنگی نفس شدند.

بنا بر این گزارش، وقوع نقص فنی در ایستگاه شماره یک، موجب تراکم بیش از حد حجاج در ایستگاه شماره 3 منا شد و به دلیل طولانی شدن زمان انتظار و فشار و گرمای ناشی از شلوغی بیش از حد، 204 حاجی دچار بی‌هوشی، بی‌حالی و اغما شدند.

به گفته مسئولان دفاع مدنی عربستان، تنها 5 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و بقیه پس از درمان سرپایی، برای ادامه اعمال حج به سمت عرفات ادامه مسیر دادند.

گفتنی است، پروژه قطار مشاعر که به طول حدود 15 کیلومتر برای انتقال حجاج از مکه مکرمه تا عرفات در سال های اخیر به بهره برداری رسیده، همواره با مشکلاتی مواجه بوده و سال گذشته، محمد العریفی مبلّغ مشهور وهابی عربستانی به دلیل انتقاد از عملکرد این قطارها و خدمات ضعیف به حجاج، بازداشت شد و مدتی را در زندان به سر برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز