رئیس جمعیت هلال‌احمر:

برنامه‌ریزی برای سفر رئیس یا دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به مکه مکرمه به منظور بررسی، نظارت و ارائه گزارش به دولت

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۲۶۵۴
برنامه‌ریزی برای سفر رئیس یا دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به مکه مکرمه به منظور بررسی، نظارت و ارائه گزارش به دولت
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: از همان لحظات اولیه حادثه منا مقرر شد با توجه به وظیفه‌ای که هلال‌احمر بر عهده دارد، در صورت فراهم شدن مقدمات، رئیس یا دبیرکل جمعیت به منظور رفع دغدغه‌های مردم و خانواده‌های مصدومان و جان‌باختگان و همچنین بررسی، نظارت و ارائه گزارش به دولت، به مکه عزیمت کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر سید امیرمحسن ضیایی، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مجروحان حادثه روز گذشته منا، گفت: براساس اطلاعاتی که حدود یک ساعت پیش از سوی مرکز پزشکی حج وابسته به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت کردیم، در حال حاضر در بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه ۴۷ نفر ایرانی بستری داریم که تعدادی از آنها مجروح و تعدادی بیمارعادی هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۶۰ نفر از مجروحین در بیمارستان‌های سعودی و بیمارستان‌های هلال‌احمر در مکه بستری هستند، گفت: وضعیت بسیاری از آنها خوب است و آماده ترخیص هستند ؛ البته ۷ نفر از مجروحان ایرانی وضعیت خوبی ندارند و باید بیشتر در بیمارستان بستری بمانند تا درمان بیشتری دریافت کنند.

دکتر ضیائی افزود: از صبح امروز جمعه نیز اجازه ویزیت و ملاقات با مجروحان داده شده و همکاران ما در حال حاضر در بیمارستان‌های سعودی به امور مجروحان ایرانی رسیدگی می‌کنند. بنابراین با این شرایط کارها در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون درخواستی برای اعزام مجروحین به داخل کشور نداشتیم، گفت: با این وجود هیات پزشکی حج در حال پیگیری مساله است تا اگر لازم باشد کسی برای درمان به داخل کشور منتقل شود این اتفاق بیفتد؛ البته به نظر می‌رسد که آمار مجروحین ما از این بالاتر نخواهد رفت و در حال حاضر مجروحان در حال کم شدن هستند زیرا آنها به تدریج درمان و ترخیص می‌شوند و به کاروان‌های خود بازمی‌گردند.

آغاز انتقال اجساد جان باختگان حادثه منا در ۲ روز آینده

دکتر ضیائی درباره روال بازگشت اجساد کشته شدگان ایرانی حادثه منا گفت: اگر بتوانند پرواز ویژه‌ای را برای این کار اختصاص دهند این انتقال صورت می‌گیرد؛ اما به هر حال سعی می‌شود در اولین پرواز بازگشت، به صورت ویژه این اجساد و همچنین مجروحینی که نیاز به انتقال به کشور دارند، به کشور منتقل شوند. بنابراین داریم این کار را بررسی می‌کنیم تا آن را انجام دهیم.

وی افزود: قاعدتاً نخستین پروازها بعد از یک تا ۲ روز آینده آغاز می‌شود؛ چراکه عملاً اعمال حج ۲ روز دیگر تمام شده و نخستین پروازها وارد کشور می‌شود.

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای پذیرش مجروحان غیر ایرانی

رئیس جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی وزارت بهداشت جهت پذیرش مجروحین ایرانی و مجروحین سایر کشورهای اسلامی در صورت نیاز خبر داد و گفت: هیات پزشکی حج نیز آمادگی خود را برای کمک به امر درمان مجروحین کشورهای اسلامی و زائرین بیت‌الله الحرام اعلام کرده و با تمامی امکانات در خدمت زائران چه ایرانی و چه غیر ایرانی است و اعلام کرده که هر خدمتی را که لازم باشد در این راستا ارائه می‌کند.

وی همچنین گفت: هلال‌احمر تیمی مجرب و باسابقه در حج دارد و پزشکان، پرستاران و امدادگران باسابقه که می‌توانند بسیار کمک کنند. همچنین تیم‌های پزشکی و پرستاری ما در کشور اعلام آمادگی کردند تا در صورت نیاز به حج اعزام شده و خدمت‌رسانی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز