رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

تحصیل بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌‌آموز در مدارس استثنایی

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۰۸:۵۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۸۷۸
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بیش از 120 هزار دانش‌آموز با شرایط ویژه در مدارس استثنایی و عادی تحصیل می‌کنند که 72 هزار نفر از آنان، خاص و بقیه نیز در قالب طرح آموزش فراگیرند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، مجید قدمی در اردبیل اظهارکرد: ما امسال برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مدنظر قرارداده‌ایم و تلاشمان براین است تا بتوانیم با یک برنامه جامع و فراگیر زمینه تحصیل دانش‌آموزان با شرایط خاص را در مدارس عادی و استثنایی فراهم کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تدوین کتاب‌های درسی در تمامی گروه‌های تحصیلی اشاره کرد و گفت : با برنامه‌ریزی که انجام شده ما در سال تحصلی جدید مشکل کتاب برای دانش‌آموزان استثنایی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: ما سعی کردیم تا دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا را به همراه دانش‌آموزانی که دارای مشکل حرکتی هستند در مدارس عادی و در قالب سیستم فراگیر تحت پوشش برده و دانش‌آموزان با شرایط ویژه را به امر تحصیل و تهذیب سوق دهیم.

قدمی تصریح کرد: عده‌ای از دانش‌آموزان خودآموز تحصیل می‌کنند که ما در همه استان‌ها سعی کردیم تا برای این دانش‌آموزان پروژه‌های آموزشی و لوح‌های مورد نظر را تهیه کنیم تا افراد کم‌بینا بتوانند از آموزش‌های منظم و مستمر بهره‌مند شوند.

وی افزود: ما در بخش ارائه خدمات به دانش‌آموزان در استان‌های محروم سعی کردیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز تجهیزات و امکانات اساسی آنها را فراهم کنیم به طوری که تمام سعی و تلاش سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر این است تا دانش‌آموزان با شرایط ویژه به راحتی تحصیل کرده و امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم آید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: با هماهنگی مراکز درمانی و حمایتی که بیمه‌ها انجام می‌دهند ما سعی داریم تا وسایل و امکانات توانبخشی را در اختیار دانش‌‌آموزان قرار دهیم تا آنها به راحتی بتوانند با استفاده از این امکانات ادامه تحصیل بدهند.

قدمی برنامه جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی دانش‌آموزان با مصرف مستمر دارو اعلام کرد و گفت: ما در همه استان‌ها به شناسایی تعداد این دانش‌آموزان که به صورت مستمر دارو مصرف می‌کنند اقدام کردیم تا حمایت واقعی از این دانش‌آموزان در تامین داروها و استفاده به موقع آن انجام شود.

 وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ناشنوایی که به کاشت حلزون نیاز دارند قرار است در مدارس استثنایی و ویژه شناسایی شده و نسبت به کاشت حلزون آنها هماهنگی‌ها انجام شود.

قدمی از رایگان بودن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی و شرایط ویژه در کشور خبر داد و یادآور شد: یکی از این استان‌ها که ما سعی کردیم تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را تامین کنیم استان اردبیل است که ما تصمیم گرفتیم در این زمینه‌های گام‌های اساسی و مثبتی را برداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما در هر سه حوزه توانبخشی، رفاهی و آموزشی سعی‌مان بر این است تا با افزایش 80 درصدی اعتبارات با عنایت دولت تدیر و امید به ویژه در مناطق محروم خدمات مطلوب‌تری را انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز