سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

ضرورت اقدامات کنترلی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با بازگشت حجاج

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۰:۰۱:۵۰
کد خبر: ۳۲۲۹۴۵
ضرورت اقدامات کنترلی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با بازگشت حجاج
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه حال عمومی مجروحان حادثه منا رضایت بخش است، از ضرورت انجام اقدامات کنترلی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با بازگشت حجاج به کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حریرچی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای حجاج حادثه دیده در منا گفت: وزارت بهداشت به محض اطلاع از حادثه منا در روز پنجشنبه، آمادگی خود را برای اعزام نیرو، اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشک و تامین تجهیزات مورد نیاز برای درمان مجروحان ایرانی و دیگر کشورهای این حادثه اعلام کرد.

وی در خصوص  فراهم شدن امکان سفر وزیر بهداشت به عربستان نیز  گفت: از طرف وزارت خارجه  درخواستی به طرف سعودی مبنی بر سفر وزیر بهداشت و هیئت همراه  باهدف عیادت از مجروحان و اقدامات مدیریتی لازم با توجه به شرایط سخت،  ارسال شد و  در همین راستا نیز برای فراهم شدن امکان این سفر تقاضای ویزا شد که متاسفانه طرف سعودی با توجه به شرایط نابسامان بوجود آمده، اقدامات دیپلماتیک در خصوص صدور روادید راصورت نداد و در نتیجه امکان سفر فراهم نشد اگرچه با مصوبه دولت مقرر شد هیئتی به سرپرستی وزیر ارشاد به عربستان سفر کند.

دکتر حریرچی تاکید کرد: اولویت حضور شخص وزیر بهداشت در عربستان برای سرکشی به وضعیت مجروحان در 24 ساعت اولیه این حادثه ضروری بود و در حال حاضر مجروحان در بیمارستان های سعودی و هلال احمر در حال مداوا هستند و مسئله وضعیت مفقودین ایرانی در جریان این حادثه تلخ مشکل اساسی است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در خصوص احتمال ابتلای حجاح به کرونا ویروس نیز گفت: پس از بازگشت زائران اقدامات کنترلی کافی در صورت ابتلای احتمالی آنان به این ویروس صورت می گیرد.

وی ادامه داد:  در خصوص بیماران بستری در شهرهای عربستان نیز به دلیل احتمال آلودگی به کرونا ویرویس پیش بینی هایی صورت گرفته و در حال هماهنگی برای بازگشت زائران و اقدامات کنترلی در خصوص سلامت آنها هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اکنون تیم پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با کار طاقت فرسا مشغول رسیدگی به مجروحان ایرانی در مراکز درمانی ایران در عربستان است و براساس اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم حال اکثر مصدومان ایرانی در بیمارستانها که حدود 91 نفر هستند، خوب است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مشکل و نگرانی اصلی، وضعیت زائران ایرانی مفقود شده است که تعداد آنها زیاد است، عده زیادی از این افراد مجروحانی هستند که در بیمارستان‌های شهرهای دیگر از جمله طائف بستری هستند اما هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نداریم.

 

حریرچی گفت:  تمامی بیمارستان‌های کشور برای پذیرش مجروحانی که نیاز به خدمات درمانی داشته باشند، آماده باش کامل هستند اما به نظر می‌رسد اقدامات اورژانسی برای مجروحان در عربستان انجام شده و اکثر مجروحانی که طی روزهای آینده به کشور بازمی‌گردند، نیازی به انتقال به بیمارستان ندارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز