وضعیت‌ویزای‌عربستان‌برای سفروزیربهداشت ایران

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۲۱:۴۲:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۶۶۵
وضعیت‌ویزای‌عربستان‌برای سفروزیربهداشت ایران
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صدور ویزای وزیر بهداشت به منظور سفر به عربستان و بررسی مجروحان حادثه منا خبر داد و گفت: رایزنی ها از طریق ترکیه برای تعیین تکلیف مفقودین صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، محمدحسن آصفری  با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز که با حضور وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تشکیل شد، اظهار داشت: این آقایان علت شکل‌گیری این اتفاق را بررسی کردند و بحث هایی را در خصوص انتقال کشته شدگان در منا و تیم پزشکی برای رسیدگی به مصدومان مطرح کردند.

وی اعزام به مکه و بررسی مسئله و همچنین انتقال اجساد حجاج را از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه خواند و افزود: آنطور که آقای امیرعبداللهیان گفت، ویزای وزیر بهداشت صادر شده تا در حوزه رسیدگی به مجروحین و انتقال اجساد وارد بررسی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی، رسیدگی به چگونگی این حادثه را مهم دانست و گفت: مجلس تاکید دارد که این وضعیت باید مشخص شود؛ به ویژه کشورهای آسیب دیده باید بحث را بصورت دقیق دنبال کنند و گزارش های لازم نیز تهیه شود.

وی وضعیت کنونی زوار ایرانی را مهمترین مسئله خواند و تصریح کرد: باید تلاش کنیم زوار ایرانی بعد از اتمام مراسم به سلامت به خانه‌های خود بازگردند و بحث رسیدگی به مصدومان نیز باید دنبال و در دستور کار قرار گیرد.

آصفری گفت: قرار است اتحادیه پارلمان کشورهای اسلامی این موارد را دنبال کند و دولت نیز در حوزه مفقودین اقدام کند و رایزنی هایی از طریق ترکیه صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز