نمایشگاه « پیکره ای برای صلح، پنه لوپه از تخت جمشید تا رم» افتتاح می شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۰۹:۵۳:۵۰
کد خبر: ۳۲۳۸۲۵
نمایشگاه « پیکره ای برای صلح، پنه لوپه از تخت جمشید تا رم» افتتاح می شود
پنه لوپه، پس از جانمایی در جایگاه خود در موزه ملی ایران، عصر 6 مهر ماه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر فرهنگ ایتالیا، سفرای یونان و واتیکان و نمایندگان یونسکو رونمایی و به مدت 4 ماه در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، جبرئیل نوکنده، سرپرست موزه ملی ایران، گفت: پیکره صلح و وفاداری«پنه لوپه»، تندیس کشف شده از تخت جمشید، پس از سفر نمایشگاهی 4 ماهه خود به ایتالیا، به همراه 3 همزاد ایتالیایی اش، دوپیکره از واتیکان و یک پیکره از کاپیتولینی به وطن بازگشت .

وی اضافه کرد: این نمایشگاه6 مهرماه ساعت 18:30 بعد از ظهر در مراسمی در محل موزه ملی ایران با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، وزیر فرهنگ ایتالیا، سفرای یونان و واتیکان و نمایندگان یونسکو گشایش یافته و به مدت 4 ماه پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان است.

نوکنده تاکید کرد: مشابه این نمایشگاه به مدت 4 ماه در شهر میلان ایتالیا برگزار شد و این بار به مدت 4 ماه در تهران و در محل موزه ملی ایران برگزار می شود.

وی افزود: این اثر با حضور بازرسان و نمایندگان ایتالیا و واتیکان در موزه ملی ایران جانمایی شد تا درقالب نمایشگاهی 4 ماهه در ایران به عنوان «پیکره ای برای صلح، پنه لوپه از تخت جمشید تا رم» به نمایش درآید.

رئیس موزه ملی ایران در پایان صحبت هایش یادآور شد: این نمایشگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، پژوهشگاه، موسسه ایکوم، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه کاپیتولینی و موزه واتیکان، بنیاد پورادا با موزه ملی ایران  برگزار می شود.

گفتنی است، درکنار مجسمه پنه لوپه از ایتالیا، دو کتاب با نام « شاگال»  (شرح داستان پنه لوپه) نیز به نمایش عموم گذاشته می شود.

نظر شما