استاندار آذربایجانشرقی:

شهدا هنرمندانه به جوانان معرفی شوند

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۰:۴۴:۲۳
کد خبر: ۳۲۳۸۶۲
شهدا هنرمندانه به جوانان معرفی شوند
استاندار آذربایجان شرقی در همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بر ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت:رفتار و منش شهدا باید منش و سیره مدیریتی ما باشد و باید بتوانیم هنرمندانه شهدا را به جوانان معرفی کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه هر چه از دفاع مقدس فاصله می‌گیریم به زنده نگه داشتن خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم، گفت: بیان خاطرات توسط یادگاران دفاع مقدس مهم است و هر برنامه‌ای که برای گرامیداشت شهدا برگزار شود با حضور معنوی ارواح شهدا همراه است.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن حجاج در مراسم حج امسال اظهار کرد: سوء‌مدیریت و عدم توانایی خادم حجاج دوباره ثابت شد و خاندان سعودی دوباره ثابت کردند که شایستگی خادمی این برنامه بزرگ را ندارند و امیدواریم هر چه که سرنوشت حاکمان جبار است نصیب این خاندان شود و مسلمانان و خانه شریف الهی از چنگ این خاندان رها شوند.

جبارزاده در ادامه سخنان خود بر ضرورت انتقال و شناساندن شهدا به جامعه و جوانان تاکید کرد و گفت: رفتار و منش شهدا باید منش و سیره مدیریتی ما باشد و باید بتوانیم هنرمندانه شهدا را به جوانان معرفی کنیم و آنان را انسان‌هایی دست یافتنی برای جامعه متصور کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شهدای بزرگوار کسانی بودند که میان ما زندگی کردند و همانند ما بودند اما به خاطر رفتارهای خاص خود لایق شهادت شدند.

وی ادامه داد: چنین جوان‌هایی امروز نیز در جامعه ما وجود دارد و اگر اتفاقی مانند هشت سال دفاع مقدس رخ بدهد جوانانی مانند آن زمان و بلکه بهتر در دفاع از کشورمان ظاهر خواهند شد.

جبارزاده در سخنان خود با نقل خاطراتی از شهید باکری گفت: تقید به نماز اول وقت و کم خوری از عادات رفتاری و عبادی این سردار دفاع مقدس بود و به سازماندهی ارگانها نیز توجه خاصی داشت.

وی تدوین برنامه تغذیتی برای رزمندگان دفاع مقدس و سازماندهی مقابله با حملات شیمیایی را از جمله روشهای مدیریتی شهید باکری دانست و گفت: در عین توجه به خاطرات شهدا و نقل این خاطرات در محافل باید به روش‌های مدیریتی آنان نیز توجه کرده و با همان روحیه جهادی دفاع مقدس در ادارات حاضر شویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی توجه به بیت المال و زیردستان را از خصوصیات سرداران شهید دانست و افزود: توجه یکسان به نیروها و نیز حفظ بیت‌المال از خصوصیات ممتاز شهدایی چون باکری بود و نباید تنها به نقل خاطرات از شهدا بسنده کنیم.

جبارزاده بیان کرد: باید بتوانیم روش شهدا را که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی و نظام در برابر تجاوزات غرب بود در جامعه منعکس کنیم.

وی خواستار توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب از سوی مسئولان اجرایی کشور به عنوان دستورالعمل اجرایی دانست و گفت: فرمایشات ایشان برای مردم عادی پند آموز و الهام بخش بوده و برای ما مسئولان یک دستور‌العمل مدیریتی و اجرایی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب است که در دو سال اخیر تلاش کردیم به آن جامعه عمل بپوشانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز