وزیر آموزش وپرورش:

آموزش وپرورش در حراست از ارزش های انقلاب اسلامی در رأس همه نهادها قرار دارد

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۲:۴۷:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۹۴۷
آموزش وپرورش در حراست از ارزش های انقلاب اسلامی در رأس همه نهادها قرار دارد
وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه آموزش وپرورش در دوران دفاع مقدس حدود 550 هزار اعزام دانش آموزی و 90 هزار اعزام از بین معلمان و مربیان تربیتی که به جبهه های حق علیه باطل داشته است گفت: این تعداد اعزام وزارت آموزش وپرورش را در رأس همه نهادها در حراست از ارزش های انقلاب اسلامی قرار داده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، صبح امروز علی اصغر فانی  در مراسم تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده های معزز شهداء ، جانبازان و ایثارگران فرهنگی که در تالار توحید باغ موزه سپاه مقدس برگزار شد، اظهار کرد« یاد و خاطره  36 هزار دانش آموز شهید ، 5 هزار معلم ، مربی و فرهنگی شهید و عزیزانی که  در منا عروج کردند  گرامی می دارد.

وی  با ابراز خرسندی از حضور در برنامه تجلیل خانواده شهدا، که با عنوان «مهر پایداری » برگزار می شود  تصریح کرد: آموزش وپرورش چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب زمینه ساز حرکت های خود در جامعه بوده است.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: نقش مدارس  و دانش آموزان در به وجودآمدن موضوع 13 آبان 57 و  حادثه 17 شهریور 57 و شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست.

فانی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس آموزش وپرورش در اعزام 550 هزار دانش آموز و 90 هزار معلم و مربی به جبهه های جنگ نقش ممتازی ایفا کرد به گونه ای که آموزش و پرورش را در رأس همه نهادها قرار داده است .

وی خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش همیشه با شناخت موقعیت خودش در کلیت انقلاب وظیفه اش را به نحو احسن انجام داده است و تأسیس مجتمع های آموزشی  رزمندگان و مدارس شاهد در ارتقاء کیفیت فرهنگ ایثار و مقاومت نقش به سزایی داشته است.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در طول دوران 8 سال دفاع مقدس ، مدارس با وجود همه  مشکلات هیچگاه تعطیل نشدند گفت: در زمان جنگ ستادی برای مدیریت مدارس تشکیل شد و  بحث آموزش در تمام این دوران به خوبی مدیریت شد و برای مناطقی که موردهجوم دشمن قرار می گرفتند آموزش های درسی از طریق صدا و سیما فراهم شد.

فانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف آموزش وپرورش خواند و افزود: در سال تحصیلی قبل 650 هزار دانش آموز در قالب اردوهای  راهیان نور از مناطق جنگی جنوب و غرب کشور بازدید کردند و در کتابهای درسی نیز موضوع فرهنگ ایثار و مقاومت پرداخته شده است.

گفتنی است ؛ در  پایان این مراسم  علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اهداء لوح سپاس از مقام شامخ خانواده های معزز شهدا ، جانبازان و ایثارگران فرهنگی تجلیل به عمل آورد و از دو کتاب مربوط به خاطرات ایثارگران دفاع مقدس  رونمایی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز