رئیس دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات:

۲۵۰ عضو هیات علمی جدید در سال ۱۳۹۴ در واحد علوم و تحقیقات جذب می شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۲:۵۷:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۹۵۳
۲۵۰ عضو هیات علمی جدید در سال ۱۳۹۴ در واحد علوم و تحقیقات جذب می شود
رئیس واحد علوم و تحقیقات،در مراسم آغاز بهار دانش و ایثار، گفت : طرح های برون دانشگاهی این واحد در سال 93 نسبت به سالهای 91 و 92 به ترتیب رشدی معادل 32 و 42 درصد را نشان می دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر علی عباسپور در این مراسم که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده رئیس این دانشگاه برگزار شد ، ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی ، هفته دفاع مقدس و اعیاد مبارک قربان و غدیر، گفت: فاجعه غم انگیز رمی جمرات در منا  که برای حجاج از جمله حجاج کشورمان رخ داد، تاسف بار بوده و به ملت ایران تسلیت می گویم.

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه این واحد پذیرای حدود 4500 دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقطع تحصیلات تکمیلی است، ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات دارای بزرگترین ستاد شاهد و ایثارگر در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر عباسپور با اشاره به  تمرکز  این واحد دانشگاهی بر تحصیلات تکمیلی با حدود 40 هزار دانشجو تصریح کرد : در  حال حاضر  600 رشته تحصیلی در20دانشکده  و  873  عضو هیات علمی در واحد علوم و تحقیقات فعال است.

وی به 65 هزار نفر فارغ التحصیل واحد علوم و تحقیقات در مقاطع تحصیلی کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات، در سال 1393 به منظور ترمیم هرم هیات علمی خود اقدام به جذب 120 عضو هیات علمی کرده و درسال جاری نیز مصمم به جذب 250 عضو هیات علمی جدید است.

دکتر عباسپور تصریح کرد: این واحد با دارا بودن مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی به عنوان بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی در کشور با بیش از 120 آزمایشگاه و کارگاه تخصصی با آخرین وپیشرفته ترین امکانات پژوهشی و آموزشی و نیز مرکز رشد شیخ بهایی جهت تسهیل در فعالیت های شرکتهای دانش بنیان با بیش از 12 مرکز تحقیقاتی در حال ارائه خدمات پژوهشی و تحقیقاتی به کشور است.

وی با بیان اینکه  بر اساس رتبه‌بندی موسسه لایدن، واحد علوم و تحقیقات در سال 2015 در بین 750 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است، افزود : با تلاش استادان و دانشجویان نخبه واحد علوم و تحقیقات  از سال گذشته تا کنون دستاوردهای متعددی از قبیل ساخت دریچه قلب با بررسی خواص بیولوژیک، ژنتیکی و مکانیکی با مشارکت دانشگاه هاروارد برای اولین بار درجهان و نیز شبیه سازی فرایند های مهندسی جوشکاری با همکاری مشترک دانشگاه Curtin  استرالیا صورت گرفته است .

وی با اشاره به  خط مشی های تعیین شده از سوی رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاداسلامی در جهت توسعه همکاری با دانشگاه های معتبر بین المللی و ارتباط با صنعت، تصریح کرد: واحد علوم و تحقیقات طی دو سال گذشته تفاهم نامه ها وقراردادهای متعددی با دانشگاه های معتبری نظیر میشیگان غربی، فولرتون کالیفرنیا، متروپولیتن انگلستان، تولز فرانسه، سازمان جهانی یونسکو، سازمان جهانی غذا و کشاورزی و مراکز مهم دیگر منعقد کرده است.

 عباسپور پیش بینی کرد: تا پایان سال 1399 تعداد دانشجویان واحد از 40 هزار نفر فعلی به حدود 47 هزار نفر (رشد 5%)، تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت از 634 نفر به حدود 1340 نفر برای رسیدن نسبت هیات علمی به دانشجو 1 به 35، همچنین تعداد رشته های تحصیلی از 600 رشته به حدود 765 رشته تحصیلی با اولویت و تمرکز بر رشته های نو و چند نظمی، تولید سالانه مقالات ISI متناسب با نرخ رشد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی از 1100 مقاله ISI فعلی به حداقل تولید سالانه 1500 مقاله ISI افزایش می یابد.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات این واحد گفت: پیش بینی می شود واحد علوم و تحقیقات در چشم انداز 1404 به یکی از قطبهای علمی پژوهشی در سطح دنیا تبدیل شود.

نظر شما