کمیته امداد و بنیاد مسکن تفاهم نامه همکاری امضاء کردند/ ساخت ۲۰ هزار مسکن حمایتی

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۵:۴۰
کد خبر: ۳۲۳۹۹۳
کمیته امداد و بنیاد مسکن تفاهم نامه همکاری امضاء کردند/ ساخت ۲۰ هزار مسکن حمایتی
تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت 20هزار واحد مسکونی روستایی ویژه مددجویان به امضای روسای دو نهاد رسید.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، مهندس سید پرویز فتاح، رییس کمیته امداد و علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این تفاهم نامه را با هدف تعامل و گسترش همکاری ها موثر و کمک به محرومان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در قالب ارائه کمک هزینه تهیه جهیزیه، کمک هزینه درمان بیماری ها صعب العلاج ، وام قرض الحسنه ضروری و اشتغال امضاء کردند.

موضوع تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن در جهت ارتقاء توان روستاییان و ساکنان شهرها زیر بیست هزار نفر، به منظوراحداث تا سقف 20هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی وهمچنین تشویق مهاجران به بازگشت به روستاها و یا سرمایه گذاری برای مشارکت روستاییان در توسعه این مناطق است.

گفتنی است خانواده ها با سرپرست بیمار، زنان سرپرست خانوار، خانواده ها مستمند روستایی عائله مند، سایر افراد واجد شرایط تحت حمایت از مشمولان دریافت تسهیلات هستند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این تفاهم نامه متعهد شده است نسبت به تسهیل و تسریع فرآیند بررسی و تایید نقشه ها ارائه شده ، واگذاری زمین به صورت رایگان در مناطق دارای زمین به مددجویان تحت پوشش فاقد زمین، اختصاص کمک بلاعوض جهت احداث واحدها مسکونی از محل حساب 100 امام(ره) به میزان 20میلیارد ریال، معافیت مددجویان تحت پوشش از پرداخت هزینه ها عوارض صدور پروانه ساختمانی، اولویت قراردادن تشکیل پرونده برای مددجویان و معرفی افراد واجد شرایط به بانک ها عامل اقدام کنند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه، شناسایی مددجویان تحت پوشش روستایی فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیر مقاوم، مشارکت در تشکیل پرونده مددجویان مطابق با ضوابط بنیاد مسکن ، معرفی مددجویان به سازمان ها به منظور برقراری معافیت جمعیت هدف از پرداخت هزینه ها حق انشعاب و عوارض صدور پروانه ساختمانی ، تامین سهم آورده برای هریک از مددجویان تحت پوشش از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین و نظارت فنی بر روند اجرا توسط ناظرین فنی از تعهدات کمیته امداد است.

گفتنی است، مدت اجرا این تفاهم نامه به مدت یک سال و در دوره ارائه تسهیلات بانکی مصوب خواهد شد که در صورت توافق قابل تمدید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز