توسعه فضای اشتغالزایی، جوانان را از اعتیاد دور می کند

۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۰۸:۳۵:۲۳
کد خبر: ۳۲۵۴۰۰
توسعه فضای اشتغالزایی، جوانان را از اعتیاد دور می کند
مشاور وزیر دادگستری با تاکید بر توسعه فضای اشتغالزایی جوانان جامعه گفت: برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر صعنتی و شیمیایی باید دولت سرمایه های در گردش را در اختیار متولیان امر قرار دهد تا با بوجود آمدن و گسترش فضای اشتغال در کشور، جوانان از مصرف مواد مخدر و روانگردانها دوری کنند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، سید کاظم موسوی، مشاور وزیر دادگستری، نگرش و تاکید وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر را در رابطه با مشارکت اجتماعی مردم اعم از مسوولان و اقشار مختلف را نقطه عطفی در کنترل و مقابله با اعتیاد دانست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در هر خانواده ایرانی، یک یا دو نفر از اعضای آنها با توجه به تحصیلات دانشگاهی ، بیکار بوده و یا شغل های کاذب دارند که چندان برایشان رضایت بخش نیست ، سرخوردگی و پر نشدن اوقات روزمره آنها، منجر به گرایش در جمع های دوستانه و آغاز و تجربه مصرف مواد مخدر می شود.

مشاور وزیر دادگستری ادامه داد: اگر کسی شاغل نباشد یکی از گزینه‌های مورد انتخابش می‌تواند اعتیاد باشد، آنچه مسلم است آنان توانایی و قابلیت‌های روانی، فیزیکی و اجتماعی را از دست داده و از جامعه دور می‌شوند.

موسوی اضافه کرد: همین بیکاری بلای جان جوانان جامعه شده و باندهای و شبکه های تولید و عرضه مواد مخدر از این فرصت استفاده کرده و این قشر از جمعیت که سرمایه های توسعه کشور هستند، را با راه‌ها و الفاظ مختلف فریب می دهند و حتی برخی از آنان ، به توزیع مواد و داروهای روانگردان مشغول می شوند.

موسوی با بیان اینکه دولت ملزم به ایجاد بسترها و زیر ساخت های اشتغال در کشور است ، اضافه کرد: آمار اعتیاد روز به روز در حال افزایش بوده و متاسفانه ما فقط از ارائه این آمار و یا شنیدن آن اظهار تاسف می کنیم، در حالیکه باید برای مبارزه با مواد مخدر کار اساسی انجام داد، زیرا این مواد ریشه سرمایه های کشور را می سوزاند.

مشاور وزیر دادگستری تصریح کرد: داشتن اقتصادی پویا و نهادینه کردن سیاست خود کنترلی در جامعه می تواند بخش بزرگی از مشکلات مربوط به اعتیاد را حل کند.

موسوی تاکید کرد: جوانان وقتی به اشتغال و درآمدی پایدار برسند، شاهد اقبال کمتر آنها به موادمخدر و داروهای روانگردان خواهیم بود، این اقبال می تواند وسوسه برای تهیه، فروش، توزیع موادمخدر و افتادن در دام باندهای موادمخدر برای درآمدزایی باشد که صدالبته تربیت صحیح خانوادگی در بیشتر مواقع مانع از آن می شود.

به گفته وی، جوانانی که به استفاده از موادمخدر روی می آورند اکثر قریب به اتفاقشان بیکار و یا از موقعیت شغلی بسیار متزلزل برخورداند و طیفی از آنها نیز به واسطه برخی مشکلات روحی که در اثر بیکاری وجود دارد و برای رهایی از آن به مصرف مواد مخدر صنعتی و محرک ها روی می آورند و نمی دانند که از چاله در آمدن همان و در چاه افتادن همان است.

موسوی تصریح کرد: با این شرایط بسیار ضروری به نظر می رسد باید مسئله کار و اشتغال در جامعه ایرانی برای ریشه کن کردن اعتیاد به طور جدی حل و با به وجود آمدن شرایط پایدار درآمدی در بین جوانان شاهد پویایی و نشاط باشیم.

وی افزود: وقتی جوانی شغل و درآمد داشته باشد و طیف وسیعی از اوقات خود در طول شبانه روز را سرگرم انجام امورات خویش و کارکردن باشد، به طور قطع  دیگر سراغ مصرف مواد مخدر و سایر جرائم را نخواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز