اعلام فرآورده های غذایی غیرمجاز

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۸:۳۴:۴۵
کد خبر: ۳۲۵۸۱۹
اعلام فرآورده های غذایی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از تولید کنندگان فرآورده غذایی که اقدام به جعل مستندات بهداشتی کرده‌اند را اعلام کرد و از هموطنان خواست در صورت مشاهده این محصولات، موضوع را به معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فراورده های غذایی عصاره گیاه زعفران کارخانه نعمت الله رضایی با نام تجاری معراج، نمک با نام تجاری ماهبانو( پارسیان)و نمک تصفیه شده یددار با نام تجاری نگین را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون آلبالو خشک،توت خشک،انجیل خشک و مغز گردو و... با نام تجاری نوکام(کامن نو)، رشته پلویی با نام تجاری هانی، ادویه جات شرکت صبا پخش میلاد با نام تجاری میلاد، دارچین با نام تجاری اکباتان تاک، سماق تک نفره با نام تجاری ارغوان، گلاب با نام تجاری ساغر گل ریزان به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در این اطلاعیه همچنین به نام تجاری "دادلی" تولید کننده محصول لواشک مخلوط( سیب، زردآلو، خرما) از شرکت چیچک باران بوستان به عنوان محصولی مجاز جهت تولید و عرضه اشاره شده است و ضمن تشکر از رسانه هایی که مباحث مرتبط با سلامت را در صدر اخبار خود قرار می دهند ازکسانیکه نام این شرکت را به عنوان تولید کننده فراورده غیر مجاز منتشر نموده بودند خواست؛ با توجه به ارائه مستندات لازم از سوی مدیران آن مجموعه، جهت جلوگیری از تضییع حقوق مادی و معنوی نشان تجاری دادلی، نسبت به انتشار دارای پروانه بهداشتی بودن شرکت فوق اهتمام لازم را بنمایند.

در انتهای این اطلاعیه شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام گردیده است.

نظر شما