آمادگی یونیسف برای حمایت از برنامه های بهداشتی ایران

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۱:۴۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۵۹۹۳
آمادگی یونیسف برای حمایت از برنامه های بهداشتی ایران
پیتر سلاما مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف و دکتر مورزی نماینده یونیسف در ایران به همراه هیاتی صبح امروز با وزیر بهداشت کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ پیتر سلاما، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف در این دیدار ضمن ابراز تاسف و تاثر مسئولین سازمان یونیسف از حادثه منا از وزیر بهداشت کشورمان به دلیل اجرای برنامه تحول سلامت قدردانی کرد.

سلاما گفت: تحولات خوبی که در نظام سلامت ایران به ویژه در مناطق روستایی و شهری جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است می تواند الگو و مدلی برای سایر کشورهای منطقه باشد.

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف با اشاره به این که اولین بار است که به ایران سفر می کند ، گفت: می خواهیم از تجارب جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رساندن برنامه های یونیسف برای حمایت از دیگر کشورها استفاده کنیم.

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از برنامه های بهداشتی درمانی کشورمان، مباحث و حوزه های مربوط به نوزادان، تغذیه و سلامت مادران و  کودکان را از جمله حوزه های مورد علاقه برای همکاری عنوان کرد.

 سلاما ضمن اعلام آمادگی یونیسف برای همکاری در حوزه تامین واکسن و بحث ایمن سازی گفت: در حال حاضر ارتباطات خوبی با کشورهای تولید کننده واکسن داریم و در این زمینه می توانیم از برنامه های شما حمایت نماییم.

وی همچنین گفت: می توانیم با همکاری ایران یک نهاد ناظر بر سلامت کودکان به عنوان یک مرکز تعالی و نقطه ارتباطی جنوب به جنوب داشته باشیم و ایران مرکزیتی باشد که بتواند دانش خود را در این زمینه به دیگر کشورها منتقل کند.

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف از وزیر بهداشت کشورمان خواست تا هرگونه پیشنهاد و ایده همکاری کشور را به این سازمان ارائه دهد و آمادگی یونیسف را برای همکاری از برنامه اهداف توسعه هزاره و نیز خدمت همگانی و عمومی اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز