پیگیری مشکلات زیست محیطی مازندران در سفر استانی رییس جمهور

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۵:۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۲۶۱۱۸
پیگیری مشکلات زیست محیطی مازندران در سفر استانی رییس جمهور
محیط زیست استان مازندران گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به این استان؛ مشکلات زیست محیطی استان پیگیری می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ناصر مهردادی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران، با اشاره به سفر هفته آینده رییس جمهور به این استان گفت: یکسری برنامه ها و نکاتی را به استانداری و دستگاه های مربوطه اعلام کردیم که امیدواریم با کمک این دستگاه ها بتوانیم نکات مورد نظر محیط زیست در برنامه های سفر رییس جمهور گنجانده شود.

*ساماندهی پسماند استان مصوبه هیات دولت به مازندران

مهردادی با بیان اینکه موضوع پسماند در استان های شمال کشور مشکلات زیادی را در استان مازندران ایجاد کرده است، اظهار داشت: استانداری مازندران برنامه خاصی برای ساماندهی پسماند همزمان با سفر رییس جمهور به این استان دارد که امیدواریم مدیریت پسماند استان یکی از مصوبات سفر دکتر روحانی و هیات همراه باشد. 

*کارخانه کمپوست در شهر بهشهر با حضور دکتر ابتکار افتتاح می شود

وی از افتتاح کارخانه کمپوست در شهر بهشهر با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست  خبر داد و گفت: این کارخانه کمپوست، پسماند نکا، گلوگاه، رستم کلاه و شهرهای اطراف را ساماندهی می کند.

*امیدواریم موضوع تصفیه فاضلاب در 5 شهر مازندران نهایی شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه برنامه های دیگر برای مشکلات زیست محیطی 5 شهر مازندران همزمان با سفر رییس جمهور به استان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرهای این استان تصفیه فاضلاب است که امیدواریم با سفر هیات دولت به این استان موضوع تصفیه فاضلاب در شهرهای استان نهایی شود که این امر می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت رودخانه ها و دریای خزر کند.

مهردادی، ساماندهی رودخانه های استان را یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی استان برشمرد و اظهار داشت: یکی از نگرانی های ما موضوع شکار و صید در استان است که در این سفر با کمک تشکل های زیست محیطی، اصحاب رسانه این موضوع به خصوص موضوع شکار در منطقه فریدون کنار را مطرح خواهیم کرد .

وی، خشک شدن تالاب میانکاله را یکی دیگر از نگرانی های محیط زیست استان برشمرد و اظهار داشت: در این سفر با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم کمکی در این مهم داشته باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران موضوع حفاظت از جنگل های استان مازندران را یکی دیگر از نگرانی ها در سطح این استان عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه دولت برداشت از جنگل می بایست متوقف شود که امیدواریم با سفر رییس جمهور به استان مشکلات سیلاب، مدیریت مناسب جنگل، عدم برداشت از جنگل مرتفع شود.

*پرورش گونه های غیر بومی تنوع زیستی دریای خزر را  تهدید می کند

مهردادی با اشاره به وجود نگرانی ها درباره تنوع زیستی دریای خزر، افزود: سعی داریم در جلسه هیات دولت این نگرانی را اعلام کنیم که اگر قرار است پرورش آبزیان در سطح استان باشد از گونه های بومی استفاده شود زیرا پرورش گونه های غیربومی تنوع زیستی دریای خزر را دچار چالش می کند.

وی در ادامه به مشکلات زیست محیطی در منطقه میانکاله اشاره کرد و گفت: با کمک همه دست اندرکاران ، فرماندار ، تشکل های زیست محیطی، نماینده شهر بهشهر موضوع ساماندهی میانکاله در دستور کار قرار گرفت و جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه که از طریق بانک زمین و غیر قانونی توسط برخی از مردم در اختیار داشتند گرفته شد و حدود6-5 منطقه مسکونی را تخریب کردیم.

مهردادی ادامه داد : امیدواریم با پیگیری های مجدد محیط زیست و دستگاه قضایی مشکلات میانکاله ساماندهی شود.

مهردادی، ساماندهی شن و ماسه معادن را یکی از مشکلات زیست محیطی استان عنوان کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای حقوق بیت المال استان برداشت شن و ماسه از رودخانه ها منتفی است.

 وی در ادامه به همراهی رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر رییس جمهور به استان مازندران اشاره کرد و افزود: در این سفر دکتر ابتکار نشست هایی درشهرهای قائم شهر، جویبار و قالی کلاه خواهند داشت که امیدواریم با حضور ایشان یکسری نگرانی های محیط زیستی استان به ویژه در بحث مدیریت پسماند ساماندهی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز