معاون اول رئیس جمهور در دومین نشست سران مدرسه ایمن:

آموزش وپرورش در ایجاد محیط های امن آموزشی گام های مؤثری برداشته است

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۰:۰۶:۰۷
کد خبر: ۳۲۶۳۴۹
آموزش وپرورش در ایجاد محیط های امن آموزشی گام های مؤثری برداشته است
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نیروی انسانی محصول آموزش وپرورش است و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش ممکن نیست گفت : وزارت آموزش وپرورش ایران در تحقق اهداف و توجه به اسناد بالادستی در ایجاد و توسعه محیط های امن آموزشی گام های مؤثری برداشته است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، صبح امروز اسحاق جهانگیری دردومین نشست سران مدرسه ایمن ، که با حضور 24 کشور خارجی و 9 نهاد بین المللی در هتل پارسیان آزادی برگزار می شود ،‌اظهار کرد : زندگی در جامعه  و جهان جدید به معنای جامعه ی بی خطر نیست ، بلکه مخاطرات همواره در کمین انسان ها هستند و دولت ها  باید  در تأمین و تجهیز  فضاهای ایمن مسئولیت پذیر باشند.

وی افزود: نیازمند بالا بردن مصونیت ها هستیم یعنی این که اصل شناخته شده پیشگیری مقدم بر درمان باید در همه حوزه ها به خصوص آموزش و پرورش تعمیم پیدا کند .

جهانگیری ادامه داد: کم کردن خطر و سانحه کمک به ارتقای ظرفیت های معنوی جامعه می کند. و باعث می شود جامعه قابل پیش بینی باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایمن سازی یک پدیدسخت افزاری نیست خاطرنشان کرد:  این موضوع  یک مقوله اجتماعی و انسانی می باشد و موفقیت آن در گرو جلب مشارکت همه نهادها و شهروندان است.

وی افزود: ایران در استفاده از آراء صاحب نظران و حضور شهروندان در مقاوم سازی مدارس توفیقات زیادی داشته است.

معاون اول رئیس جمهور ، آموزش وپرورش را رکن پایدار جامعه در توسعه همه جانبه خواند و ادامه داد: هیچ جامعه ای  بدون توجه به آموزش وپرورش توسعه نمی یابد به گونه ای که هر کشوری که بخواهد به دنبال کسب مواهب مادی و معنوی باشد باید به آموزش وپرورش توجه کند .

وی به بحث بازسازی ، نوسازی و مقاوم سازی مدارس آسیب پذیراشاره کرد و افزود : بحث استانداردسازی فضاهای آموزشی در سال های اخیر به خصوص در دولت تدبیر و امیدآغاز شده و امیدواریم بتوانیم دریک برنامه سه ساله تمام مدارس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم  .

جهانگیری گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارهای مختلف بین المللی و جنگ 8 ساله همواره مسیری رو به رشد داشته و آن را با جدّیت ادامه می دهد . به طوری که توانسته است با کمک علوم و فناوری های مختلف مدارس را به صورت هوشمند تجهیز کنند.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه های مختلف اهم از آموزشی ، ‌صنعتی ، ایمنی سازی مدارس و فناوری های نوین با کشورهای مختلف همکاری های مشترکی را انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز