آغاز طرح آموزشی رفتار با کودک در بیمارستان های کشور

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۲:۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۲۶۴۲۹
آغاز طرح آموزشی رفتار با کودک در بیمارستان های کشور
یکی از اعضای اجرایی طرح دستورالعمل رفتار با کودک از آموزش این دستورالعمل در مراکز بهداشتی و درمانی 12 استان کشور در ماه های مهر و آبان امسال خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر مژگان خادمی در همایش جایگاه کودک در نظام سلامت گفت: شناسایی، تشخیص و ارزیابی کودک آزاری و غفلت، حقوق کودک، شناسایی و تشخیص اختلال های رفتاری و هیجانی شایع در کودکان و نوجوانان مانند سلوک، بیش فعالی و اضطراب از محورهای آموزش این دستورالعمل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جدا نکردن والد از کودک، آموزش گفتن اخبار ناگوار بیماری کودک از بیماری های بدخیم تا یک بیماری ساده و مدیریت بحران از جمله مسایلی است که در این دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: هدف از اجرای این دستورالعمل آن است که شیوه ای از مراقبت برای کودکان فراهم شود تا طی آن از رفاه روانی، هیجانی و جسمی برخوردار شوند.

دکتر عباس مومنی مدیر مرکز طبی کودکان درباره این دستورالعمل نیز گفت: دستورالعمل رفتار با کودک از سال 87 در بیمارستان های کودکان، اجرایی شده اما اکنون مورد بازنگری و بروزرسانی قرار گرفته و آموزش آن به صورت آبشاری انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل رفتار با کودک در مراکز درمانی و بهداشتی شامل اصول، استانداردها و قوانین رفتاری است که راهنمای تصمیم گیری ها و عملکردهای یک مجموعه از جمله بیمارستان ها می باشد.

این همایش یک روزه در دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور بیش از یکصد ماما، بهیار و کارکنان بیمارستانی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز