معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

پیشگیری از اعتیاد باید در قالب نظام سلامت محور تدوین شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۲:۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۲۶۴۳۷
پیشگیری از اعتیاد باید در قالب نظام سلامت محور تدوین شود
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در همایش سراسری کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه پیشگیری بر درمان اولویت دارد،گفت: برای پیشگیری از اعتیاد باید در قالب نظام سلامت محور، مداخلات و سیاست های اثربخشی تدوین شود تا شاهد کاهش بروز و شیوع اعتیاد باشیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محسن روشن پژوه» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در همایش سراسری کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه پیشگیری در گفتار در اولویت بوده است، گفت: شواهد علمی نشان می دهد در بحث پیشگیری از اعتیاد مثل هر پدیده ای عوامل خطر و محافظ وجود دارد که در بروز و شیوع موارد آسیب زا موثرند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، یکی از عوامل موثر در پیشگیری را آگاهی نسبت به اثر رفتار است، افزود: حاشیه نشینی، فقدان حمایت خانواده، محدودیت امکان تحصیل، جنگ و بلایا از عوامل تشدید آسیب پذیری در جوامع است.

وی با بیان اینکه اقدامات کارزار رسانه ای برای پیشگیری از اعتیاد کافی نیست، تصریح کرد: برای پیشگیری از اعتیاد باید در قالب نظام سلامت محور، مداخلات و سیاست های اثربخشی تدوین شود تا شاهد کاهش بروز و شیوع اعتیاد باشیم؛ براین اساس کارزار رسانه ای شیشه در بهزیستی کلید خورد تا تغییر آگاهی و رفتار را داشته باشیم.

روشن پژوه در پایان به همدلی و همزبانی و همکاری مطلوب نهادهای دولتی و غیردولتی اشاره کرد و یادآور شد: پایه مستحکم نظری، پوشش مناسب، تنوع در پیام، ارزیابی مستمر از مولفه های اثربخش در موفقیت کارزار رسانه ای اعتیاد بشمار می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز