وزیر آموزش و پرورش در دیدار با وزیر آموزش و پرورش تونس:

آموزش و پرورش در توسعه فضاهای شاد و ایمن تجربیات خوبی دارد

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۲:۳۱:۵۳
کد خبر: ۳۲۶۴۴۳
آموزش و پرورش در توسعه فضاهای شاد و ایمن تجربیات خوبی دارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در توسعه فضاهای شاد و ایمن تجربیات خوبی دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش تونس که در حاشیه دومین نشست سران مدرسه ایمن ، که با حضور 24 کشور خارجی و 9 نهاد بین المللی در هتل پارسیان آزادی برگزار می شود ، اظهارکرد : دانش آموزان باید در محیطی آموزش ببینند که آرامش داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران این شرایط را برای تحصیل بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه و با مشارکت قریب به یک میلیون معلم فراهم کرده است .

وی با اشاره به دستاوردهای خوب آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد : تاکید بر آموزش دختران به ویژه در مناطق محروم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر برای تحصیل همه دانش آموزان کشور از دستاوردهای آموزش و پرورش در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب است .

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: در حال حاضر بیش از 98 درصد کودکان بین 6 تا 10 سال از پوشش تحصیل رایگان آموزش و پرورش برخوردارند.

فانی خاطرنشان کرد : آموزش و پرورش در توسعه فضاهای شاد و ایمن ، ایجاد فرهنگ گفتگو و نقد با تاکید رئیس جمهور و برپایی زنگ انشاء و کتابخوانی در بین دانش آموزان تجربیات خوبی را به دست آورده است که این تجربیات می تواند مورد استفاده کشور تونس قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که درچند سال گذشته به این جمع بندی رسیدیم که باید تحول اساسی و متناسب با اصول حاکم بر انقلاب در آموزش و پرورش ایجاد شود ، خاطرنشان کرد: زیرساخت های این کار مهم در آموزش و پرورش با تدوین سند تحول بینادین و نقشه راه اجرای آن فراهم شده است که  مبنای عمل در آموزش و پرورش خواهد بود .

فانی ادامه داد: مبنا و سرچشمه فرهنگ یک کشور از اصول دینی و ملی هر کشوری تبعیت می کند که بر مبنای این دو مقوله سند تحول بنیادین و فلسفه تعلیم و تربیت کشور بنا نهاده شده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات آموزشی خود را برای ارتقای سطح علمی معلمان تونس در اختیار کشور تونس قرار دهد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز