در بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح شد

راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۳:۳۱:۲۲
کد خبر: ۳۲۶۴۶۷
راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران
دبیر جراحان شانه و آرنج ایران از راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران در مرکز تحقیقات زانو و طب ورزشی بیمارستان میلاد برای ثبت اطلاعات پزشکی بیمارانی که جراحی مفاصل ران و زانو انجام داده‌اند، خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمیدرضا اصلانی؛ دبیر جراحان شانه و آرنج ایران در حاشیه بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران خبر داد و افزود: کارهای مقدماتی برای ایجاد این مرکز آماده شده است و فرم‌های مربوط به آن در سایت www.ijr.ir قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این سایت ارتوپدها می‌توانند به صورت داوطلبانه اطلاعات پزشکی بیمارانی را که جراحی کرده‌اند قرار دهند.

این فوق تخصص جراحی شانه و زانو گفت: چنین مراکزی در کشورهای پیشرفته دنیا مانند سوئد، انگلستان و نروژ انجام شده است و ایران اولین کشور در خاورمیانه است که به دنبال راه‌اندازی چنین مرکزی است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره محاسن مرکز ثبت مفاصل ایران اظهارداشت: تمامی اطلاعاتی که درباره مفاصل ران و زانو وجود دارد در این سایت ثبت و به صورت سالانه اعلام می‌شود. همچنین گزارش‌های این سایت می‌تواند برای وزارت بهداشت و مراکز ارتوپدی موثر واقع شود.

دبیر جراحان شانه و آرنج ایران، ثبت طول عمر مفاصل مصنوعی، عوارض آنها و روش‌های جراحی برای کاهش این عوارض و نوع پروتز را جزو دیگر مزایای این مرکز عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز ثبت مفاصل ایران، جراحان ارتوپد می‌توانند برای اولین بار بعد از تعویض مفصل، شرح عمل را ثبت کنند تا به صورت تایپ شده در اختیار آنها قرار گیرد و در پرونده پزشکی بیمار گذاشته شود، این کار علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی برای سایر پزشکان خوانا خواهد بود.

وی افزود: این مرکز اکنون در مرکز تحقیقات زانو و طب ورزشی بیمارستان میلاد کار خود را شروع کرده است.

بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران تا 17 مهر ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد درحال برگزاری است.          

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز