رئیس سازمان نهصت سوادآموزی:

سواد بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد جامعه است

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۴:۳۳
کد خبر: ۳۲۷۱۰۰
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سواد بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد جامعه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی باقرزاده درگردهمایی دوروزه کارشناسان سنجش سوادآموزی استا ن های کشور که درمرکز آموزشی رفاهی شهید سعیدی مشهد در حال برگزاری است اظهارکرد: آنچه در طرح ها وبرنامه هاوفعالیت های  سوادآموزی  اهمیت فراوان دارد خود سوادآموز است وبراین اساس سامانه ی اطلاعات سوادآموزی راه اندازی گردیده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید براستفاده کامل استان ها از ظرفیت سامانه سوادآموزی  تصریح کرد : سامانه سوادآموزی از ابزارهایی است که در جهت تجمیع اطلاعات سوادآموزان کشورتهیه شده ودرکوتاه ترین زمان وضعیت سواد ثبت شده افراد که از بانک های اطلاعاتی مختلف گردآمده را برای کاربران ادارات سوادآموزی مشخص می نماید.

وی تمرکز بر آموزش های رسمی ودانشگاهی به عنوان مبنای سواد را از چالش های حوزه سوادآموزی برشمرد وگفت : در تمام دنیا وقتی از آموزش صحبت می شود منظور آموزش های فراگیر در سطح جامعه است ودرکشور ما علی رغم وجود افراد بی سواد موضوع سواد پایه و پذیرش اهمیت آن به عنوان یک چالش در سطح مدیران اجرایی همچنان مطرح می باشد.

باقرزاده عدم شناخت اهداف سوادآموزی را از دیگر مشکلات این حوزه در حیطه دست اندرکاران وکارشناسان برشمرد و بر بازشناسی مبانی واهمیت موضوع کار سواد آموزی تاکید کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه سواد را بدیهی ترین حق انسانی و اولیه افراد در جامعه و از وظایف دولت عنوان نمود و گفت : بزرگترین موهبت الهی عقل است وزمانی تجلی می یابد که فرد باسواد بوده وزمینه ی یادگیری جدید وجود داشته باشد و برپایه سواد زندگی انسان جهت یافته ومشارکت مردم افزایش یافته وفرهنگ سکوت وخاموشی که که موجب آسیب رسیدن به یک تمدن می گردد رنگ می بازد.

باقر زاده حس ناتوانی وچالش های اجتماعی ومشکلات فردی وکندی جریان توسعه ی پایداروانسانی در حوزه های محیط زیست، اقتصاد ،صنعت وتکنولوژی  وتاثیرمنفی بررشد متعادل شاخص های آموزش،سلامت ورفاه  درحوزه توسعه ی انسانی را ازدیگر ابعاد اثرگذار بی سوادی برسرنوشت افراد وجامعه عنوان کرد.

وی شناسایی وجذب افراد بی سواد وکم سواد را آسیب زاترین قسمت درجامعه هدف سوادآموزی عنوان کرد و افزود: بردقت وظرافت در شناسایی وجذب وارائه آموزش مهارت های  پایه وزمینه سازی یادگیری مداوم ومادام العمر ، ماموریت مهم سازمان نهضت سوادآموزی استکه با جدیت پیگیری می شود .

باقرزاده خاطرنشان کرد : درک انتفاع وتاثیر سوادآموزی ونهادهای مرتبط ، ایجادحس اعتماد به نفس وخودباوری در فرد بر اثر سوادآموزی، شناخت جامعه هدف ؛ شرایط و ویژگی ها وتهیه و تدوین محتوای متناسب با نیاز مخاطبان ومبتنی بر روش وتکنولوژی آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی از مواردی است که باید با همت ارکان مختلف آموزش و پرورش مدیریت شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز