کارشناس رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با برنا:

جشن‌های هفته‌ی ملی کودک تا ۲۱ مهر ادامه دارد

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۰۷:۵۶:۳۵
کد خبر: ۳۲۷۳۵۵
جشن‌های هفته‌ی ملی کودک تا ۲۱ مهر  ادامه دارد
کارشناس رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:جشن‌های هفته‌ی ملی کودک از امروز تا 21 مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان و یکی از تولیدکنندگان و ناشران کتاب‌های کودکان و نوجوانان در ایران به شمار می‌رود. کانون در این سال‌ها تهیه‌کننده فیلم‌ها و سایر فرآورده‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بوده و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به‌عنوان نهادی دولتی و وابسته به وزارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 اسماعیلی، کارشناس رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه هفته ملی کودک در خصوص فعالیت های این کانون به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور را ایجاد کرده است. این بنیاد در تلاش است تا کتابخانه‌های عمومی ثابت و سیار  را گسترش دهد. تهیه و چاپ محصولات دیداری و شنیداری و فراهم‌آوردن وسایل و کلاس‌های آموزشی از دیگر فعالیت های این کانون است.

وی همکاری با سازمان‌ها برای ایجاد بخش‌های ویژه کودکان و نوجوانان را از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: تولید، خرید، پخش، نمایش و فروش فیلم‌های سینمایی و تاتر مخصوص کودکان و نوجوانان، گشایش کتابخانه‌های سیار و پستی برای عرضه کتاب مناسب به کودکان و نوجوانان در روستاها و منطقه‌های محروم و همکاری با سازمان‌هایی که خدمات مشابهی ارائه می‌کنند و کمک به توسعه و ترویج ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان از طریق تشویق نویسندگان و طراحان، هنرمندان، ناشران، و همکاری با آنها از دیگر فعالیت هایی است که این کانون در جهت پیشرفت کودکان و نوجوانان انجام می دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کانون امروزه بیش از 920 مرکز فرهنگی ثابت، سیار شهری، سیار روستائی و پستی در سراسر ایران و با ارایه فعالیتهای فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند که انتشار ۱۴۰ عنوان کتاب با شمارگانی بیش از ۳ میلیون در سال، تولید هزاران دقیقه فیلم‌های کوتاه، بلند، زنده، مستند و پویانمایی، تولید 10ها عنوان نوار موسیقی، نمایش عروسکی، سرگرمی های سازنده و اسباب بازی و نرم‌افزارهای آموزشی رایانه‌ای از آن جمله به شمار می‌روند.

اسماعیلی فعالیت های کانون در روز کودک را این چنین بیان کرد: جشن و برنامه های ما از روز 15 مهرماه شروع شد و تا 21 مهرماه نیز ادامه خواهد داشت. به مناسبت این هفته هر روزه از ساعت 10 تا 12 با حضور وزیر آموزش و پرورش جشن روز کودک خواهیم داشت.

وی در پایان صحبت هایش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باتوجه به نام گذاری روزها، برنامه های خاصی را ارائه می دهد. اکثر این برنامه ها نیز با همکاری محیط زیست صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز