ارتباط مستقیم سرطان سینه با استرس

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۴:۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۲۷۵۳۳
ارتباط مستقیم سرطان سینه با استرس
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی، گفت: استرس سیستم ایمنی بدن را تخریب کرده و فرد در معرض پذیرش بسیاری از بیماری‌ها همچون سرطان سینه قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر ﻣﺤﻤﺪ رﺿﺎ ﻗﻮام ﻧﺼﻴﺮﯼ،  عضو هیأت رئیسه این کنفرانس گفت: در این کنفرانس یک روزه به بحث درباره مسائل مختلف در زمینه‌های سرطان‌های سینه و بیماری‌های مربوط به زنان و بارداری خواهیم پرداخت.

وی افزود: برای درمان سرطان در زنان باردار توجه به روش‌های درمانی و اینکه چه عوارضی ممکن است برای مادر و جنین در پی باشد، بسیار حائز اهمیت است.

قوام‌نصیری ضمن تشریح اهداف کنفرانس یک روزه گفت: در این کنفرانس به بررسی روش‌های درمانی همچون شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و استفاه از داروهای جدید و درمان‌های نوین می‌پردازیم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که با استفاده از دانش و مطالب علمی روز عملکرد پزشکان و متخصصان این حوزه را ارتقاء دهیم. همچنین برای درمان زنان باردار مبتلا به سرطان ابتدا باید بررسی کرد که جنین در هفته چندم حاملگی قرار داشته چرا که معمولا تکامل جنین در سه ماهه اول اتفاق می‌افتد و استفاده از هر روش درمانی برای مادر و بیشترین عوارض را برای جنین در پی خواهد داشت.

وی گفت: یک بحث مهم دیگر توجه به عوارض درمان است که در مدت زمان طولانی اتفاق می‌افتد و به دلیل اینکه در کوتاه مدت خود را نشان نمی‌دهد حتی مراکز مهم علمی دنیا نیز نتوانسته‌اند در این مورد نظریات و نتایج برجسته‌ای ارائه دهند.

عضو هیأت رئیسه کنفرانس در مورد علل گسترش روزافزون سرطان‌های سینه در زنان ایرانی گفت: ابتدا باید به روش زندگی صنعتی و شهری که استرس‌های زیادی را به زنان تحمیل می‌کند اشاره کرد. استرس سیتم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می‌کند و باعث می‌شود زنان به طور خاص آسیب‌پذیر شده و خطر ابتلا به سرطان در آنها افزایش پیدا کند.

قوام‌نصیری همچنین به نقش تغذیه نادرست در ابتلا به سرطان سینه اشاره کرد و گفت: استفاده از موادغذایی با روغن‌های نامطلوب و مضر و استفاده زیاد از چربی‌ها بسیار خطرآفرین بوده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش یم‌دهد. هر زن ایرانی باید در برنامه غذایی خود حتما سبزیجات تازه و ویتامین‌ها استفاده کند. همچنین طبخ غذا به صورت آب پز و بخارپز در پیشگیری از این سرطان بسیار کمک‌کننده است.

وی ادامه داد: از طرفی هم باید دانست تمامی بحث سرطان سینه همچون دیگر سرطان‌ها شناخته شده نیست.

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی، درباره سن ابتلا به این سرطان گفت: در کشورهای پیشرفته از سنین 50 به بعد شاهد ابتلا به این سرطان هستیم اما متأسفانه در ایران طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این سن 10 سال کمتر از کشورهای پیشرفته دنیاست و در 40 سالگی نیز دیده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی که آیا زنی که سرطان او به طور کامل درمان شده می‌تواند باردار شود یا خیر، گفت: زنانی که کاملا درمان شده‌اند اگر بعد از گذشت دو تا سه سال تغییرات هورمونی چشمگیری نداشته باشند بارداری‌شان بدون اشکال خواهد بود.

این کنفرانس علمی یک روزه امروز در سالن تصویربرداری بیمارستان امام خمینی تهران در حال برگزاری است.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز