دومین دور از حراج ملی با فروش نرفتن گران‌ترین اثر هنری ارائه شده، پایان یافت

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۷:۲۳:۴۳
کد خبر: ۳۲۷۸۶۰
دومین دور از حراج ملی با فروش نرفتن گران‌ترین اثر هنری ارائه شده، پایان یافت
مراسم دومین دوره‌ی حراج ملی با حضور عده‌ی کثیری از علاقه‌مندان به آثار هنری و مجموعه داران با اجرای آتیلا پسیانی در حالی شب گذشته برگزار شد که گران ترین اثر هنری ارائه شده به فروش نرفت.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، مراسم دومین دوره‌ی حراج ملی با حضور عده‌ی کثیری از علاقه‌مندان به آثار هنری و مجموعه داران و نمایندگانی از 10 کشور از جمله ترکیه ، قطر و اردن با اجرای آتیلا پسیانی شب گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

در این دوره از مراسم حراج ملی، 76 اثر از هنرمندان سنتی در رشته های مختلف خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، مینیاتور، فرش دستباف ، مینیاتور سوخت چرم، نقاشی پشت شیشه، تذهیب، تخشیب و نقاشی سقاخانه ای، برای فروش به علاقه مندان، عرضه شد.

از جمله آثار حاضر در این مراسم می توان به آثاری از کمال الدین بهزاد مینیاتوریست مشهور قرن دهم، مینیاتوری از استاد فرشچیان، قلم زنی نقره از محمدعلی حیدری، یک اثر از آیدین آغداشلو نقاش معاصر ، اثر نقاشی خط از محمود زنده رودی، اشاره کرد.

گران‌ترین اثر هنری این حراج با پایه‌ی قیمت ۷۵۰ میلیون تومان، مینیاتوری با تکنیک سوخت چرم به هنرمندی میرزا آقا امامی بود، که همراه با چهار اثر دیگر مورد استقبال حاضران واقع نشد و فروش نرفت.
این در حالی است که گرانترین اثر هنری فروخته شده مربوط به اثر استاد محمود فرشچیان به ارزش 550 میلیون تومان و کمترین اثر به بهای هفت میلیون تومان اثر «نقاشی خط» مهرداد فلاح، بود.

به گفته برگزارکنندگان دومین دوره‌ی حراج ملی، داوران معتمد میراث فرهنگی اصالت این آثار را  بررسی و تایید کرده اند و برای نخستین بار خریداران آثار هنری و صنایع دستی می‌توانستند گواهی‌نامه‌ی اصالت آثار عرضه شده را دریافت کنند.

لازم به ذکر است یک نمایشگاه دو روزه در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه موجبات آشنایی علاقه‌مندان را با این آثار فراهم کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز