وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد:

تلاش برای بازگرداندن ۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل به مدارس

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۲:۳۱
کد خبر: ۳۲۸۴۵۷
تلاش برای بازگرداندن ۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل به مدارس
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار کودکان بازمانده از تحصیل در سال گذشته گفت: در سال گذشته 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که امسال 100 هزار نفر آنها به مدارس و محیط‌های آموزشی ورود یافته و برای 75 هزار نفر باقیمانده نیز در حال رایزنی و برنامه‌ریزی جهت ورود آنها به مدارس هستیم.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا،  علی ربیعی در «نخستین همایش ملی رشد و تکامل همه‌جانبه کودک، جهشی به سوی عدالت اجتماعی» که امروز با حضور محسنی‌بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور و علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، عنوان کرد: قصد داریم در شورای عالی رفاه نام شورای «ساماندهی کودکان کار» را به شورای «حمایت اجتماعی از کودک» تغییر دهیم.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و آموزش پزشکی و همچنین آموزش و پرورش نقش موثری در رشد و تکامل کودک دارند، افزود: در همین راستا وزارت تعاون برنامه‌های متعددی را برای حمایت‌ از کودکان دچار سوءتغذیه و همچنین مادران مبتلا به سوءتغذیه انجام داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در همین راستا سازمان بهزیستی کشور در صدد شناسایی کودکان در استان‌های مرزی و حاشیه‌های شهرها بوده تا بتواند خدمات خود را به شکل متمرکزتری به آنها ارائه دهد.

ربیعی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از حمایت‌های امنیت غذایی دولت توزیع شیر در مدارس با اعتبار 300 میلیارد تومانی است که این اقدام نیز در راستای حمایت‌های غذایی انجام می‌شود.

وی در ادامه ضمن انتقاد به فضا و کالبد شهری موجود اظهار کرد: در حال حاضر فضا و کالبد شهری موجود آمادگی لازم را برای رشد و تکامل کودکان ندارد و پارک‌ها و فضاهای ورزشی کشور نیز گرانقیمت هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید به سمت ارزانتر کردن فضاهای ورزشی گام برداریم.

در ادامه این نشست، علی ربیعی به تبیین سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر 8 سال اشاره کرد و گفت: این سند همکاری بین بخشی، بین 3 دستگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و همچنین وزارت آموزش و پرورش بوده به طوری که مطالعات برای تدوین آن بیش از یک سال به طول انجامید و در حال حاضر این سند تکمیل و نهایی شده است.

وی در ادامه به آمار کودکان کار شناسایی شده در کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور 3000 کودک کار شناسایی شده‌اند که به طور عمده در 3 گروه قرار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این سه گروه تصریح کرد: دسته اول این کودکان دارای پدر و مادر بوده به همین دلیل سازمان بهزیستی کشور نمی‌تواند از آنها نگهداری کند؛ دسته دوم نیز کودکان مهاجری هستند که از سایر شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده که باید مورد حمایت قرار بگیرند و در راستای توانمندسازی و بازگرداندن آنها به خانواده اقدامات لازم انجام شود. دسته سوم نیز کودکانی هستند که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند که تمرکز بهزیستی بیشتر بر روی همین گروه است و برهمین اساس حمایت‌های غذایی خود را به این گروه ارائه می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خبر داد: اخیرا بانک اطلاعات کودکان تکمیل و نهایی شده و محل آن در وزارت دادگستری خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز