چمران در بازدیدی شبانه از محله هرندی مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال نخستین گام برای پاک کردن شهر از وجود معتادان است

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۳:۵۱:۳۹
کد خبر: ۳۲۸۹۳۷
ایجاد اشتغال نخستین گام برای پاک کردن شهر از وجود معتادان است
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ریشه کن شدن اعتیاد نیاز به هماهنگی و حضور همه سازمان ها و نهاد های مرتبط با این معضل را دارد، گفت: در دوران دفاع مقدس ما توانستیم با همدلی و یکرنگی در برابر یک جهان ایستادگی کنیم پس به یقین اعتیاد را هم می توانیم اداره کنیم اگر همدلی و اتحاد پر رنگ تر از قبل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شب گذشته اعضای شورا به صورت جمعی بازدیدی شبانه از محله هرندی داشتند که بازدید از محله هرندی، بوستان شهید حقانی،مجتمع صبح رویش و نیز مدد سرای خاوران از جمله مکان هایی مورد بازدید بودند.

گفتنی است مهدی چمران ، احمد دنیا مالی ، رحمت الله حافظی ، رضا تقی پور ، غلامرضا انصاری ، ولی ا.. شجاع پوریان ، پرویز سروری ، محسن پیر هادی و مجتبی شاکری در این بازدید شبانه حضور داشتند.

مهدی چمران در پایان این بازدید با تاکید براجرای راهکار های عملی برای حل معضل هرندی و مسئله اعتیاد ،گفت: به جرات می توان گفت اولین موضعی که در ایجاد و شکل گیری معتادین نقش دارد مسئله نداشتن شغل است.

وی ادامه داد : در همین بازدیدی شبانه قریب به 60 درصد جمعیت معتادان و کارتن خواب ها را شهرستانی ها تشکیل می دادند ، افرادی که برای جستجوی کار به تهران مهاجرت می کنند ، در این جا نیز کاری نمی یابند و با افراد هم درد خود در دام اعتیاد گرفتار می شوند و معضلی برای شهر و مدیریت شهری ایجاد می کنند در حالی که ممکن است در ابتدای ورودشان به تهران معتاد نباشند.

چمران افزود: بنابراین ایجاد اشتغال می تواند نخستین گام در حل معضل معتادان و مشکلات محله هایی نظیر هرندی باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد اشتغال هم تنها با حرف به وجود نمی آید بلکه نیاز به یک عزم ملی و جهادی دارد ، در سال هایی که کشاورزی به عنوان قطب مهم اقتصادی کشور در شهرستان ها به انزوا رفته ما شاهد هستیم که افراد برای جستجوی شغل به کلان شهر ها مهاجرت می کنند که این امر تبعات نامناسبی را به همراه داشته است.

چمران همچنین اظهار داشت: عدم رونق کشاورزی سبب شده بیشتر این افراد در کلان شهر ها به ویژه تهران روی به سوی مشاغل کاذب از جمله دستفروشی اورند که اگر هم بخواهیم آنان را ساماندهی کنیم و مکان هایی را در اختیار آنان قرار دهیم ،خود این ساماندهی بعث جذب بیشتر این افراد و افزایش حجم و تعداد دستفروشان می شود.بنابراین می توان نتیجه گرفت رونق کشاورزی می تواند در حل این معضل مفید به فایده واقع شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین سازمانی نکته ی دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و تا زمانی که هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها انجام نگیرد ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم که اقدام مؤثری در شهر تهران صورت بگیرد.

چمران با اشاره به این هماهنگی‌ها، گفت: بخشی از این هماهنگی‌ها به کل جامعه برمی‌گردد که در این بخش بایستی با تعامل و همکاری بین بخشی و سایر افراد جامعه بتوان مشکلات شهر تهران را برطرف کنیم.

قول 6 ماهه شهردار برای پاکسازی تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر این هماهنگی ها وجود داشته باشد،شهردارتهران اعلام آمادگی کرده ظرف 6 ماه تهران را از وجود معتادین و کارتن خواب ها پاک کند ، پس وقتی چنین ظرفیتی وجود دارد چرا نباید نسبت به این مهم اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه در بحث درمان معتادان و پاکسازی شهر، گفت: در صورتی که هماهنگی لازم انجام بگیرد، می‌توان امیدوار بود که طرح شهرداری تهران اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری تهران هیچ مسئولیتی را در قبال شغل ندارند، گفت: امیدواریم دستگاه‌های مذکور و به‌ ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را برای این کار انجام دهند.

چمران با تاکید ویژه بر همدلی و همزبانی بین سازمانی گفت : ما در دوران دفاع مقدس که دوران بسیار سختی هم بود توانستیم با اتحاد ، یک دلی و همزبانی جنگ تحمیلی را اداره کنیم پس به یقین می توانیم با همان یک دلی و یک رنگی و هماهنگی بین بخشی معضل اعتیاد ، معتادان و کارتن خواب ها را رفع کنیم .

وی افزود:ما تجارب گران بهایی از رفع معضلات بزرگ داریم و باید هر چه سریعتر در جهت رفع معضل اعتیاد و معتادان شهر تهران با یک نگاه ملی و با ایجاد هماهنگی بین بخشی اقدامات لازم را صورت دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز