۱۵ ایستگاه مترو میزبان برنامه نقالی با موضوع عاشورا

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۴:۲۹:۰۴
کد خبر: ۳۲۸۹۵۳
۱۵ ایستگاه مترو میزبان برنامه نقالی با موضوع عاشورا
درآستانه ماه محرم و صفر معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو قصد دارد با اجرای برنامه های فرهنگی از جمله سرودهای مذهبی، نقالی، نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی و ... فضای معنوی پرباری را برای مسافران فراهم کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد صائبی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، از ابتدای محرم تا پایان دهه دوم سرودهای مذهبی در 30 ایستگاه مترو اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح خیمه حسینی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این طرح با حضور40 نفر از بانوان و آقایان روحانی که آماده پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی مسافران هستند، نیز در این ایام اجرا می شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در10 ایستگاه با موضوع محرم و صفر و نصب روزشمار محرم در 30 ایستگاه از جمله تجریش، صادقیه، ولیعصر (عج)، امام خمینی (ره) و... از دیگر برنامه های فرهنگی به مناسبت ایام محرم و صفر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو در ادامه به اجرای طرح صحابه حسینی، صحابه خمینی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، صحابه امام حسین (ع) و صحابه امام خمینی (ره) به صورت نوشتاری و در قالب استند در 30 ایستگاه مترو به مسافران معرفی می شوند و پیش بینی شده طی 10روز اول ماه محرم، 15ایستگاه میزبان برنامه های نقالی با موضوع عاشورا باشند.

وی در ادامه از اجرای طرح شور حسینی با موضوع نذری دادن و موضوعات عاشورایی خبر داد و افزود: علاوه بر این در نظر داریم تا مجموعه کارگاه های هنری حجمی و خطاطی را با موضوع محرم در ایستگاه ها برگزار کنیم. بر این اساس مسافران با ترسیم تصویر یا تحریر نوشته ای می توانند حس و حال خود را نسبت به ماه محرم بیان کنند.

صائبی در پایان با تاکید بر انجام فضاسازی های متناسب با ایام محرم و صفر همچون نصب بنر، کتیبه و ریسه کشی مشکی در ایستگاه ها تصریح کرد: تلاش ما این است تا با برگزاری مسابقه کتابخوانی، اجرای نمایش با موضوع امام حسین (ع) در 20 ایستگاه و سایر برنامه های فرهنگی فضای معنوی پرباری را برای مسافران فراهم کنیم.

نظر شما