جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد:

آموزش همگانی از کلیدی ترین موضوعات ناجا

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۵:۲۷:۲۱
کد خبر: ۳۲۸۹۸۸
آموزش همگانی از کلیدی ترین موضوعات ناجا
جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس راهور ویترین ناجا و نظام است و در یک اتاق شفاف و شیشه‌ای فعالیت می‌کند پس لازم است رفتار و حرکات پلیس منطبق با دستورالعمل‌ها باشد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، سردار «اسکندر مومنی» در دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار همدانی،اظهار داشت: امروز توفیق دارم در جمع همکاران سابق خود باشم، بی تردید دوره 6ساله ای که درخدمت شما بودم از بهترین دوران فراموش نشدنی کاری بنده بوده است.

وی ادامه داد: با ارتباط بسیار خوب و ایجاد مثلث بین پلیس، مردم و رسانه اتفاقات خوبی در پلیس راهور ناجا افتاد که مرهون تلاش های همکاران در این پلیس است.

سردار مومنی تصریح کرد: بزرگ ترین سرمایه در ناجا و به خصوص در راهنمایی و رانندگی، اعتماد، تعامل و مشارکت با اصحاب رسانه است؛ آموزش یکی از کلیدی ترین موضوعات در ناجا است. می توان خیلی راحت مهارت را کسب کرد اما نگهداری و حفظ آن نیز کاری سخت نیست چرا که نیاز به استمرار فراوان دارد. همه در طول زندگی بارها در مقاطع مختلف مهارت کسب می کنیم اما اگر برای مدتی تکرار نشود و سال بعد همان دوره ها بدون مطالعه و استمرار تکرار شود از پس آزمون برنمی آییم.

جانشین فرمانده ناجا، یادآور شد: در این میان نقش آموزش بدیهی است در حقیقت باید آموزش همیشه همراه با تکرار باشد و همه از سربازان گرفته تا کارکنان، باید تحت آموزش قرار بگیرند چرا که مدام نیاز به کسب آموزش دارند.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش با دو هدف، بیان داشت: مرور و حفظ مهارت هایی که آموخته ایم و فراگیری جدید از جمله این اهداف است چرا که هر عضو نیروی انتظامی باید به طوردائم در حال یادگیری باشند.

سردار مومنی اظهار کرد: آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیک از عمده وظایف ما است که باید به نحو احسنت اجرا شود.

جانشین فرمانده ناجا به کاهش تعداد سوانح و حوادث ترافیکی و کشته‌ها از تعداد 28 هزار نفر طی سال های 84 و 85 به کمتر از 17 هزار نفر اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ سازی و تغییر رفتار مردم یکی از عوامل کاهش تعداد کشته‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: پلیس راهور ویترین ناجا و نظام است و در یک اتاق شفاف و شیشه‌ای فعالیت می‌کند پس لازم است رفتار و حرکات پلیس منطبق با دستورالعمل‌ها باشد چراکه نامرتب بودن لباس یک مامور به کل بدنه پلیس می‌چسبد و قضاوت در خصوص یک مامور قابل تعمیم به کل پلیس و سازمان می‌شود.

سردار مومنی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در طرح‌های مختلفی چون بازگشایی مدارس، طرح زمستانی، طرح نوروزی و ... همیشه حاضر است و این مسئله پلیس راهور را با دیگر پلیس‌ها مجزا کرده است.

جانشین فرمانده ناجا به قرارگاه جهادی اشاره کرد و ادامه داد: در این قرارگاه در مورد رفتار، آراستگی ظاهر ماموران پلیس که باید مطابق با آئین نامه باشند و همچنین رفتار توام با احترام در برخورد با مردم و حتی قانون شکنان، به ماموران آموزش‌های لازم داده می‌شود ضمن اینکه هیچ منافاتی با اجرای قانون توام با جدیت و رعایت ادب ، اخلاق نیکو و حفظ کرامت و شخصیت انسانی وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز