رییس کانون سردفتران سوییس در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران عنوان کرد:

نظام سردفتری جمهوری اسلامی ایران پیشرفته تر از سوئیس است

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۶:۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۲۹۴۲۲
نظام سردفتری جمهوری اسلامی ایران پیشرفته تر از سوئیس است
رئیس کانون سردفتران کشور سوئیس در دیدار با دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمان، نظام سردفتری جمهوری اسلامی ایران را پیشرفته تر از سوئیس عنوان کرد. در این دیدار احمد تویسرکانی، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به چگونگی وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک در جمهوری اسلامی ایران و مسئولیت های مرتبط با آن در حوزه دفاتر اسناد رسمی پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  دکتر تویسرکانی ضمن تبیین جایگاه سردفتری در ایران خاطر نشان کرد: طی دهها سال فعالیت دفاتر اسناد رسمی در ایران، اسناد تنظیمی بر روی اوراق بهادار و به صورت دستنویس صادر می شد که این امر مشکلات و آسیب های گوناگونی را ایجاد می کرد. به همین دلیل و به منظور شفافیت عملکرد در این حوزه و ارتقاء سطح ارائه خدمات به متقاضیان، سازمان ثبت به تولید و استقرار سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی اقدام کرد.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: هم اکنون با اجرایی شدن ثبت الکترونیک اسناد در ایران، تنظیم و صدور تمامی اسناد رسمی و همچنین استعلامات و صدور خلاصه معاملات در دفاتر اسناد رسمی، از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی و متمرکز انجام می پذیرد و این سیستم  باعث شفاف سازی در میلیونها سند رسمی، حذف دهها میلیون اوراق بهادار، امکان نظارت و گزارش گیری برخط، انضباط مالی در نقل و انتقالات ، ایجاد شفافیت لازم در درآمدهای وصولی، تمرکز اطلاعات پرداختی، حذف هزینه های ناشی از تردد میلیونها مراجعه حضوری متقاضیان خدمت و تسهیل در فرآیندهای ارائه خدمات شده است.

وی بکارگیری فناوری‌های روز در ثبت اسناد، احراز هویت افراد به صورت برخط، ارسال پیامک به متعاملین در هنگام انجام معامله در دفاتر اسناد رسمی، تصدیق اصالت اسناد از طریق پورتال سازمان را بخشی از تغییرات صورت گرفته در حوزه دفاتر اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

همچنین دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص حوزه سردفتری و جایگاه سردفتری در نظام حقوقی کشورمان به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت :  الکترونیکی شدن صدور اسناد در ایران و بهره گیری از دانش روز در این حوزه، ده‌ها میلیون مراجعه در سراسر کشور را کاهش داده است طوری که خارج شدن از یک سیستم بسیار سنتی مشهود است.

ریچارد رودریگز رییس کانون سردفتران سوییس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با دکتر تویسرکانی و دشتی اردکانی درخصوص نقش سند رسمی در سوییس مطالبی را مطرح کرد.

همچنین وی درخصوص تحولات در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایران و الکترونیکی شدن در حوزه اسناد رسمی در ایران ابراز خوشحالی نمود و گفت نظام سردفتری ایران به مراتب پیشرفته تر از نظام سردفتری سوییس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز