وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان:

پیوند بین خانه و مدرسه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۳۰۶۱۲
پیوند بین خانه و مدرسه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه تکنولوژی های جدید روز به روز گسترش بیشتری پیدا می کند گفت: پیوند بین خانه و مدرسه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار فرهنگ برگزار شد ، اظهار کرد: آموزش وپرورش دولت یازدهم ارتقای کیفیت را به عنوان راهبرد اصلی خود در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور برگزیده و در این راستا پنج سیاست را به عنوان برنامه های اصلی خود اعلام کرده است.

وی توسعه مشارکت ها و تمرکززدایی را دو سیاست مرتبط با انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و افزود: آموزش وپرورش به تعبیر مقام معظم رهبری با داشتن مخاطب 40 میلیونی ،‌تصمیماتش کل کشور را تحت تأثیر قرار می دهد و از این رو آموزش وپرورش یک فراوزارت خانه در بین نهادهای دولتی و غیردولتی محسوب می شود و باید همه ارکان کشور آموزش وپرورش را یاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش وپرورش ، خاطرنشان کرد: ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به قدری وسیع است که می تواند از مشارکت دانش آموزان ، اولیای دانش آموزان، معلمان، مردم و همه نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده کند.

عضو کابینه تدبیر وامید «مدرسه محوری»، در راستای اجرایی کردن تمرکززدایی در آموزش وپرورش عنوان کرد و افزود: ترکیب دو سیاست «توسعه مشارکت ها» و «تمرکززدایی» می تواند به تقویت نقش انجمن اولیا و مربیان در اداره مدرسه توسط اولیا منجر شود و این سرمایه بزرگی است که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

فانی ادامه داد: مشارکت جویی و مشارکت پذیری دو اصلی است که باید هم در برخی از مدیران و هم دربعضی از اولیای دانش آموزان تقویت بیشتر شود تا آموزش وپرورش و در رأس آن مدارس بتوانند از مواهب مشارکت بین خانه و مدرسه بهره بیشتری ببرند.

وزیر آموزش وپرورش خطاب به منتخبین انجمن های اولیا و مربیان ، تصریح کرد : فعال سازی مراکز مشاوره خانواده ، حضور فعال و جدی تر اولیا در مدرسه و تعامل سازنده با مسئولین مدرسه می تواند به پرورش نسلی مؤمن ، متعهد به مبانی جمهوری اسلامی و مسئولیت پذیر در آینده کشور کمک شایانی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز