نایب رئیس مجلس: دولت فاجعه منا را با جدیت لازم پیگیری کند

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۰۹:۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۳۰۷۹۲
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر فاجعه منا خواهیم بود گفت: از دستگاه دیپلماسی و دولت هم به طور جدی خواستاریم که موضوع را با جدیت کامل پیگیری کند.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد پس از استقبال از رئیس سازمان حج و زیارت در فرودگاه امام خمینی (ره) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: جا دارد به خانواده های جانباختگان فاجعه منا تسلیت بگویم و از تلاش شبانه روزی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بویژه برادر آزاده آقای اوحدی تشکر کنم.

وی افزود: طبق گزارشی که دارم از بین چند هزار افرادی که بدن های آنها آسیب دیده بود دهها زائر ایرانی را شناسایی کردن کار بسیار بزرگ و سختی بوده است.

نایب رئیس اول مجلس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی اولاً به طور جدی پیگیر هستیم که موضوع منا باید توسط یک هیئت حقیقت یاب مورد بررسی قرار گیرد.

ابوترابی فرد افزود: در نشست هایی که با پارلمان های کشورهای اسلامی و در آینده نزدیک با مجلس عضو مجمع مجالس آسیایی خواهیم داشت این موضوع را به طور جدی پیگیر خواهیم بود.

وی گفت: باید ریشه ها و عوامل بروز این حادثه هولناک و جانکاه که برای امت اسلام بسیار سخت است شناسایی شود و هر کسی که در این حادثه گرفتار قصور و تقصیر شده است باید تنبیه و مجازات شود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: اگر این دو اتفاق رخ ندهد ما نمی توانیم تضمین امنیتی برای زائران خانه خدا در آینده داشته باشیم.

وی گفت: باید این امنیت در سایه برخورد قاطع با عوامل این حادثه بدست آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز