اعزام تیم پزشکی به کربلا/تشریح خدمات درمانی در تاسوعا و عاشورا

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۰۹:۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۳۱۱۶۰
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌ پزشکی ۶۰ نفره همراه با ۲۴ تن دارو برای ارائه خدمات درمانی به زائران کربلا در تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید علی مرعشی گفت: با توجه به شرایط خاص عزاداری در تاسوعا و عاشورا، تیم‌های امدادی هلال‌احمر از هفتم محرم و چند روز قبل از تاسوعا به کربلا رفته و به مدت یک‌ هفته خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

وی افزود: 24 تن دارو و تجهیزات لازم برای خدمت‌ر سانی به زائران در تاسوعا و عاشورا ارسال شده است.

مرعشی همچنین گفت: ستاد مرکزی اربعین از مدتها پیش به دستور مقام معظم رهبری برای خدمت‌رسانی در اربعین تشکیل شده که مسئولیت آن برعهده بعثه مقام معظم رهبری است.

مرعشی با اشاره به اینکه آمبولانس‌های هوایی امسال در مرز اربعین برای خدمت‌رسانی آماده هستند، خاطر نشان کرد: هلال‌احمر پارسال در مسیر نجف تا کربلا، 7 چادر امدادی برای خدمت‌رسانی به زائران برپا کرده بود که این تعداد را امسال به 10 چادر افزایش داده ایم و در کربلا نیز 4 چادر در بین‌الحرمین و اطراف حرم در خدمت زائران خواهد بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه داروهای مورد نیاز برای خدمت‌رسانی در اربعین آماده شده است، گفت: در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه در داخل خاک عراق نیز سه چادر برای ارائه خدمت برپا خواهد شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برای برپایی یک بیمارستان صحرایی در جایی که مورد موافقت هلال‌احمر باشد، اعلام آمادگی کرده است.

مرعشی با تاکید بر اینکه ضروری است تا آمادگی کافی برای روبه‌رویی با هر نوع اتفاق احتمالی داشته باشیم، گفت: به علاوه 2 مرکز درمانی شبانه‌روزی نیز در نجف به همراه چادرهایی در صحن حضرت زهرا(س) و اطراف حرم برای خدمت‌رسانی به زائران آماده خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز