مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو:

توسعه فرآورده های طبیعی و سنتی در اولویت است

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۷:۲۴
کد خبر: ۳۳۱۲۱۲
توسعه فرآورده های طبیعی و سنتی در اولویت است
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: طبق آماردر سال های اخیر رشد بسیار خوبی در تولید و دانش فنی فرآورده های طبیعی و سنتی داشته ایم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جمشیدی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  گفت: پیشینه داروهای گیاهی در کشور ما از بسیاری از کشورها بیشتر است.

وی گفت:مهم ترین عامل در مورد فرآورده های گیاهی مصرف منطقی می باشد که یکسری قوانین وجود دارد که این قوانین باید رعایت شود.

جمشیدی اظهار داشت: در ارتباط با مصرف فراورده های طبیعی و سنتی این نکته لازم است که این فرآورده ها تحت بهترین شرایط  داروسازی تولید و با بهترین بسته بندی و شرایط  به نحوی باشد که رغبت کافی هم بین مصرف کننده و هم بین پزشک به وجود آید تا این فراورده ها بتواند استفاده شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: زمانی که فرآورده ای از این اداره مجوز دریافت می کند تمامی تداخلات و اطلاعات آن در بروشور آورده می شود تا مصرف کننده از تداخلات احتمالی آن اطلاع کافی داشته و به نحو صحیح مصرف کند.

 جمشیدی گفت: فرآورده هایی قابل اعتنا هستند که مجوز های لازم را از این اداره دریافت کرده باشند که در مجوز دریافت شده همه اطلاعات آن فراورده آورده می شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنجم به وزارت تکلیف شده است که زمینه لازم برای توسعه فراورده های طبیعی و سنتی را مهیا کند و از طرف دیگر بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری در ارتباط با سلامت( بند 12) مربوط به فرآورده های طبیعی و طب سنتی می باشد که با توجه به این مطالب این مسائل در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

 جمشیدی اظهار داشت: سال هاست این مباحث در برنامه های وزارت بهداشت بوده است و سعی بر این بوده است که تعداد فرآورده های طبیعی و سنتی را در سازمان غذا و دارو افزایش  و متنوع کند و شرایط به گونه ای باشد که در اکثر دستجات بیماری حداقل یک فرآورده داشته باشیم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درپایان گفت: طبق آماردر سال های اخیر رشد بسیار خوبی در تولید و دانش فنی فرآورده های طبیعی و سنتی داشته ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز