مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران عنوان کرد:

تجلیل از ۱۶۰ خانواده شهید ورزشکار کشور

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۲:۲۸:۴۹
کد خبر: ۳۳۱۳۲۳
تجلیل از ۱۶۰ خانواده شهید ورزشکار کشور
همزمان با برگزاری هفته تربیت بدنی، 160 خانواده شهید ورزشکار در سراسر کشور تجلیل شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد خرم مشاور وزیر در امور ایثارگران دراین خصوص گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز بزرگداشت تجلیل از شهدا و ایثارگران، یک روز این هفته با عنوان ورزش، نیروهای مسلح و ایثارگران نام گذاری شده است.

وی درباره برنامه های برگزار شده در این روز افزود: با هماهنگی های انجام شده با ستاد برگزاری این هفته و معاونت ورزش همگانی، توافق خوبی مبنی بر نام گذاری 23 مهرماه(آغاز ماه محرم) با عنوان ورزش، نیروهای مسلح و ایثارگران صورت گرفت.

خرم در عین حال اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا با گلاب توسط ورزشکاران جوان و تیم ایثارگران ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور از برنامه های این روز از هفته تربیت بدنی بود با استقبال پر شور جوانان و نوجوانان ورزشکار همراه شد.

مشاور وزیر در امور ایثارگران در ادامه تجلیل از خانواده صدو شصت شهید ورزشکار کشور را مهم ترین اقدام این روز عنوان و خاطرنشان کرد: با ابلاغی که از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت، از استان ها خواسته شد تا به دیدارخانواده 5شهید ورزشکار استان بروند و از این عزیزان تجلیل کنند.

او با بیان این که این اقدام هرساله انجام می شود، گفت: تجلیل از صدو شصت خانواده شهید ورزشکار نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشت که به نوبه خود اقدامی بی نظیر بود.

خرم در ادامه بحث بیمه درمانی ایثارگران را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس بخش نامه رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، قرار شد تا موضوع درمان ایثارگران توسط دستگاه های مربوطه صورت گیرد؛‌ اما با توافق بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان مدیریت، بیمه تکمیلی این عزیزان به مثابه سال گذشته و با بنیاد شهید بسته خواهد شد.

وی با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری بیمه ایران وضعیت بیمه های ایثارگران را سرو سامان خواهد داد، افزود: این عزیزان می توانند به زودی به مناطقی که پرونده ایثارگری دارند مراجعه کنند تا بیمه ایران هزینه های درمانی آن ها را با توجه به قوانین و مقررات پرداخت پرداخت کند.

محمد خرم خاطرنشان کرد: همکاران وزارت ورزش و جوانان اگر در این ربطه دچار مشکل شدند می توانند با مراجعه به دفتر امور ایثارگران وزارتخانه در خصوص رفع آن اقدام کنند.

او  از عضویت وزارت ورزش و جوانان در ستاد طرح شاهد خبرداد و گفت: ستادطرح شاهد و ایثارگران که امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر را پیگیری می کند، از وزارت ورزش و جوانان خواسته است که در این ستاد عضو شود و نسبت به توجه حضور فرزندان این عزیزان در مدارس شاهد و دانشگاه ها و توسعه امر ورزش در بین آن ها اقدام شود.

وی تکمیل کرد: هدف ستاد طرح شاهد که با فرمان حضرت امام در آموزش و پرورش و وزارت علوم شکل گرفت، توسعه بخش علمی فرزندان شاهد و ایثارگر است. به منظور توسعه نشاط و سلامتی دربین فرزندان این عزیزان نخستین جلسه این ستاد با حضور دکتر گودرزی و شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دی ماه سال جاری در وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز