قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد؛

پیشی گرفتن بلایای دست ساز نسبت به بلایای طبیعی در کشور/ تلاش برای ایجاد حساسیت نسبت به مفهوم توسعه پایدار

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۳:۲۴:۰۵
کد خبر: ۳۳۱۳۴۴
قائم مقاوم معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که تعداد بلایای طبیعی در کشور کمتر از بلایای دست ساز بشر است، گفت: در تلاشیم به ایجاد حساسیت و هدایت ساختارهای توسعه کشور به مفهوم « توسعه پایدار» دست یابیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ناصر کلانتری با اشاره به اولویت برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کاهش بلایا و مخاطرات طبیعی عنوان کرد: تلاش وزارت بهداشت بر این اساس است که در حوزه سلامت ساختارها و نیز ساختمان های ارائه دهنده خدمت به مردم را از سطح فعلی یعنی سه به سطوح بالاتر ارتقاء دهد.

وی با تاکید بر این که این ساختمان ها پس از هر بلیه باید در وضعیت خدمت رسانی به مردم فعال باشند، ادامه داد:همچنین ارائه خدمات پیشگیری و توانمندسازی مردم به عنوان خدمات سطح اول نیز در دستور کار است. زیرا در صورت آماده و توانمند بودن جامعه هنگام وقوع خطر می توان برخورد مناسب داشت.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اولویت های این وزارتخانه خارج از حوزه بهداشت اذعان کرد: دراین بخش نیز در تلاشیم به ایجاد حساسیت و هدایت ساختارهای توسعه کشور به مفهوم « توسعه پایدار» دست یابیم.

کلانتری تاکید کرد: اگر قرار است حرکتی در امر توسعه رخ دهد باید متوجه اثرات آن برنامه ها بر محیط زیست و اکوسیستم های کشور باشیم تا منجر به نابودی آنها نشود.

وی با اشاره به این که تعداد بلایای طبیعی در کشور کمتر از بلایای دست ساز بشر است، عنوان کرد: عارضه ناشی از بلایای طبیعی در کشور ما بالا است بدین معنی که با وقوع یک زلزله تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست می دهند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در این میان می توان گفت :خطرات ناشی از عوامل دست ساز بشر گستردگی بیشتری دارد. بدین معنی که عملکرد انسانی منجر به تغییر اقلیم می شود و ما آرام آرام خود را با خطر مرگ روبرو می کنیم.

کلانتری با تاکید بر این که یکی از مهم ترین دغدغه های وزارت بهداشت تحقق ردیف بودجه آموزش در دستگاه های آگاهی رسان است، گفت: برای عملیاتی شدن این موضوع شورایی با موضوع سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده است. در این شورا تمام امور بین بخشی بخصوص مسائل خارج از حوزه بهداشت هماهنگ می شود. وزارت بهداشت نیز به عنوان متولی سلامت مردم این امور را بر عهده می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه های آگاهی رسان که ردیف بودجه آموزشی دارد و می تواند در پیشبرد اهداف ما در حوزه کاهش آسیب های ناشی از بلایا کمک رسان باشد صدا و سیما است. این شورا بستری را فراهم می کند که دستگاه هایی همانند صدا و سیما از برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه تبعیت کند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که عملکرد شورای سلامت و تبعیت ساختارهای خارج از بخش بهداشت بالا نبوده است، گفت: این در حالی است که بر اساس قوانین موجود، فرمایش های رهبری، برنامه پنجم توسعه و نیز عقل و تدبیر جایگاه سلامت در همه سیاست ها و نیز تولی گری وزارت بهداشت در امر سلامت را سایر حوزه ها باید بپذیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز